شناسهٔ خبر: 33672702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جایگاه اقتصاد دانش بنیان کشور ۵۵ رتبه بهبود یافت

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: جایگاه جهانی اقتصاد دانش بنیان کشور ۵۵ رتبه بهبود یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، سورنا ستاری بعد از ظهر امروز در سفر یک‌روزه به کاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رتبه جهانی اقتصاد دانش بنیان در چهار سال گذشته 55 رتبه بهبود یافته است که نشانه رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان است.

ستاری افزود:اکنون به مدد پیوند نوآوری کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی که توسط جوانان دانش آموخته و خلاق ایجاد شده است، به یک بخش اثرگذار و جدایی ناپذیر از زیست بوم دانش بنیان بدل شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: رونق دانش بنیان به یک محیط کسب و کار جدید نیاز دارد، مهم‌ترین اولویت برای رونق کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی را آمادگی محیط استان برای میزبانی از نوآوری های جوانان خلاق دانست و افزود:  آن چیزی که در رابطه با توسعه اقتصاد دانش بنیان در اولویت قرار دارد ایجاد یک محیط است قطعا بودجه و مسائل مالی، اولویت های پنجم و ششم است.

وی تفکری که میزان اعتبار را اولویت می دهد صحیح نیست، اشتغال و توسعه زیست بوم آن ضرورتی که در اقتصاد دانش بنیان اهمیت دارد، وجود زیست بومی است که انگیزه و آمادگی لازم را در سرمایه گذار بخش خصوصی برای حضور در در حوزه های فناورانه ایجاد کند لذا باید به این موضوع نگاه ویژه شود.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، هم دلی و همراهی جامعه برای استقبال از ایده های خلاقانه جوانان دانش آموخته را همراهی بخش های جامعه و پای میدان آمدن بخش خصوصی، برای شکوفا کردن نوآوری و خلاقیت های سرمایه انسانی است که گران بهاترین ثروت این کشور به حساب می آید و باید بخش خصوصی را به سرمایه گذاری دعوت کرد.

رییس بنیاد ملی نخبگان از حمایت کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی گفت و تاکید کرد: در رابطه با بودجه و حمایت ها نیز خوشبختانه اتفاقات خوبی رخ داده است و بودجه های اشتغال به خوبی تخصیص داده شده است. همچنین بانک ها در سال گذشته میزان وامی که بانک ها به شرکت های دانش بنیان اختصاص داده شده بیش از 20هزار میلیارد تومان بود که این عدد امسال نیز افزایش پیدا میکند.

ستاری با تأکید بر ایجاد زمینه توسط بخش های گوناگون برای ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری روی ایده های جوانان گفت: ارزش سرمایه گذاری بخش خصوصی و اثرگذاری آن در حوزه  دانش بنیان ده ها برابر ارزشمندتر از حضور پول دولت در این حوزه است و قطعا با توجه به شناخت سرمایه گذار بخش خصوصی از نیاز جامعه و بازار، در اولویت های صحیح و کارآمد صرف می‌شود.

به گزارش تسنیم،معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری با بازدید از واحدهای فناور دانشگاهی، بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری فناورانه در حوزه صنعت فرش و بومی سازی تجهیزات و ماشین آلات صنعتی فرش بافی و نیز حضور در شورای اقتصاد مقاومتی شهرستان کاشان ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ ت

نظر شما