شناسهٔ خبر: 33672677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۷۴ پرونده قصور پزشکی در قم تشکیل‌ شد

مدیرکل پزشکی قانونی استان قم گفت: ۱۷۴ مورد پرونده قصور پزشکی بررسی‌شده و هر زمان آسیبی به فرد وارد شود قصور قطعی اعمال‌شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حمید صدیقی آخا ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات پزشکی قانونی استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهدای هفتم تیر اظهار داشت: در سال گذشته، هزار و 359 نفر تحت آزمایش‌های روان‌پزشکی در پزشکی قانونی قرارگرفته‌اند.

وی موارد مربوط به سقط‌جنین را از دیگر حوزه‌های فعالیت علوم پزشکی برشمرد و افزود: طبق قانون اساسی اگر جنین از درجه نقص زیادی برخوردار بوده باشد و یا ادامه بارداری برای مادر تهدید جانی داشته باشد و 3 پزشک متخصص نیز این مسئله را تأیید کرده باشند، پزشکی قانونی می‌تواند نسبت به انجام سقط‌جنین مجوز صادر کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قم ادامه داد: سال گذشته 236 مورد برای سقط‌جنین به پزشکی قانونی قم مراجعه گرده که از ‌بین این افراد برای 180 مورد مجوز سقط‌جنین صادر شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 7 هزار آزمایش در پزشکی قانونی صورت گرفته است گفت: آزمایش مواد مخدر، الکل و سم‌شناسی بیشترین آمار را بین آزمایش‌های صورت گرفته به خود اختصاص داده‌ است.

صدیقی آخا در حوزه کمیسیون‌های پزشکی در سال گذشته یادآور شد: 174 مورد پرونده قصور پزشکی بررسی‌شده است و هر زمان آسیبی به فرد وارد شود قصور قطعی اعمال‌شده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته  حدود 37 هزار پرونده در حوزه پزشکی و بالینی تشکیل‌شده که این آمار نسبت به سال 96 حدود 5 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قم با بیان اینکه سال گذشته 11 هزار و 388 مورد پرونده در ارتباط با مورد منازعات در پزشکی قانونی استان تشکیل شد که نسبت به سال 96، 13 درصد افزایش داشته است گفت: سال 97، یک هزار و 896 مورد مصدوم ناشی از تصادف با 7 درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار فراوانی در پرونده‌های تشکیل‌شده در منازعات است، افزود: این آمار نسبت به سال گذشته 31 درصد افزایش داشته است و نیز مجروحان ناشی از تصادفات جاده‌ای و خیابانی 26 درصد پرونده‌های پزشک قانونی را در برگرفته است.

صدیقی آخا با تأکید بر دقت پزشکی قانونی در پرونده‌های تشکیل‌شده خاطرنشان کرد: پرونده‌هایی که ازنظر مراجع قضایی با پیچیدگی و ابهام خاصی روبه‌رو شده باشد موردبررسی در کمیسیون‌های تخصصی پزشکی قانونی قرارگرفته می‌شود.

انتهای پیام/ ز

نظر شما