شناسهٔ خبر: 33672431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برنامه‌های بسیج استان سمنان باید حول محور مساجد انجام شود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان یکی از ویژگی‌های برجسته اجرای برنامه‌های بسیج را مسجد محوری عنوان کرد و گفت: این مهم باید به‌صورت مستمر انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام سید محسن حسینی دیباجی بعدازظهر امروز در نشستی با بسیجیان پایگاه بسیج مجمع حضرت ابوالفضل العباس (ع) سمنان اظهار داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی اثرگذار یکی از مأموریت‌های اصلی بسیج است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مطلوب انجام‌شده در پایگاه‌های مقاومت بسیج در حوزه‌های مختلف ازجمله فرهنگی و اجتماعی گفت: پایگاه‌های بسیج باید برنامه‌های خود را با محوریت مساجد انجام دهند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اظهار داشت: توجه به اقامه نماز جماعت در مساجد، نظم، اخلاق‌مداری، اخلاص در عمل و رفتار و گفتار را ازجمله مواردی عنوان کرد که یک بسیجی واقعی باید برخوردار از این ویژگی‌ها باشد.

حسینی دیباجی بیان داشت: یکی از برنامه‌های شاخص بسیج، برپایی حلقه‌های صالحین در پایگاه‌های مقاومت بسیج است که باید این حلقه‌ها نیز در مساجد برپا شوند تا ارتباط معنوی بسیجیان با مساجد روزبه‌روز افزایش یابد.

وی تأکید کرد: استقرار و اتصال پایگاه‌های بسیج در مساجد می‌تواند راهکاری برای مأنوس کردن افراد با مساجد باشد؛ بنابراین لازم است حضور بسیجیان در مساجد پررنگ‌تر شود.

فرمانده پایگاه بسیج مجمع حضرت ابوالفضل (ع) سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: مساجد محور فعالیت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بوده‌اند و به عبارتی می‌توان گفت این مکان مقدس معراج شهدای گلگون‌کفن این مرزوبوم بوده است.

محمدرضا عبدوس با اشاره به جایگاه مساجد در فرهنگ دینی و اسلامی گفت: در پایگاه بسیج مجمع حضرت ابوالفضل العباس برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی، علمی و آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ارتقای سطح دانشی و آموزشی جوانان و نوجوانان را از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌های این پایگاه بسیج عنوان کرد و یکی از افتخارات این پایگاه حضور داوطلبانه بسیجیان در کمک به مردم سیل‌زده روستای چم مهر لرستان است.

انتهای پیام/ ع

نظر شما