شناسهٔ خبر: 33672298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

باید برای معرفت‌افزایی زائران اربعین از ظرفیت روحانیون بهره برد

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: برنامه‌های فرهنگی باید به‌منظور معرفت‌افزایی جامعه با کمک روحانیون افزایش یابد که ترویج آداب زیارت به‌کمک مبلغان مذهبی و بیان مسائل نماز و احکام یکی از این برنامه‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت الاسلام سید قریش موسوی ظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان قزوین که در اداره تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهارداشت: برای دستیابی به نتایج بهتر در امر معرفیت‌افزایی جامعه باید از ظرفیت روحانیون و همچنین تجارب دیگر استان‌ها در این زمینه بهره ببریم.

وی بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی باید به‌منظور معرفت‌افزایی جامعه با کمک روحانیون افزایش یابد که ترویج آداب زیارت به‌کمک مبلغان مذهبی و بیان مسائل نماز و احکام یکی از این برنامه‌هاست.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: برنامه‌های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین در پیاده‌روی اربعین امسال باید در مسیر افزایش معرفت زائران تنظیم شود.

10 مبلغه مذهبی به عتبات اعزام شدند

بتول نظری‌پور رئیس کمیته بانوان نیز ابراز کرد: در اربعین سال گذشته 300 نفر در همایشاتی که به‌منظور اطلاع‌رسانی و ترویج برگزار شد، شرکت کردند؛ همچنین 10 مبلغه مذهبی به کربلا اعزام شدند که جلسات توجیهی به‌منظور بهره‌مندی از آداب زیارت و پاسخ به شبهات زائران برای آنها برپا شد.

 

سعید خورشیدی نماینده صدا و سیما اظهار داشت: راهپیمایی اربعین در سال گذشته توسط 2 تیم رسانه‌ای به‌صورت زنده از شبکه صدا و سیما پخش شد و امسال با حذف هزینه روادید باید برای خدمت‌دهی و همچنین استفاده از مبلغان مستقر کنار مبلغان سیار برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گیرد.

19هزار و 500 نفر سال گذشته برای اعزام به عتبات در سامانه ثبت‌نام کردند

رضا فضلی رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین نیز اظهار داشت: ستاد اربعین حسینی(ع) در قزوین فعالیت‌هایی مهم در راستای آموزش و اقدامات فرهنگی انجام می‌دهد که شامل تهیه محصولات فرهنگی برای کودکان، خردسالان عراقی توسط کارگروه بانوان کمیته، درج اشعار اربعین امسال در بنرها و سربرگ نامه‌ها، اطلاع‌رسانی از طریق سایت تبیان، کانال پاتوق فرهنگی، اعزام 50 نفر مبلغ و مبلغه به موکب‌های ایرانی در عراق با همکاری حوزه علمیه، تهیه سه فیلم مستند با عنوان خادمین اربعین، دل‌دادگان حسینی و طریق عشق توسط کارگروه یاوران معنوی و پخش در سیمای استانی و غیره است.

رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این حوزه با مشکلاتی همچون استفاده نکردن برخی مسئولان از مبلغین، مداحان و قاریان معرفی‌شده از سوی کمیته، دخالت برخی کمیته‌ها در وظایف یکدیگر، کمبود اعتبار و تشکیل ستادهای موازی با ستاد استانی نیز روبه‌رو بوده باید در راستای رفع آن گام برداشت.

وی بیان کرد: تا به امروز برای هماهنگی امور اربعین امسال 32 مصوبه اجرا و 4 جلسه کارگروه یاوران معنوی و 4 جلسه کارگروه بانوان در استان تشکیل شده است.

فضلی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد نیز اقداماتی از قبیل ‌اطلاع‌رسانی از طریق توجیه روحانیون در همایش طلایه‌داران تبلیغ، توزیع 10 هزار بسته فرهنگی میان زوار اربعین در ایران و عراق، برگزاری همایش توجیهی خواهران تحت عنوان (مارأیت الّا جمیلاً) در اداره تبلیغات اسلامی و غیره انجام داده‌اند.

سیاهپوش نماینده اداره حج و زیارت استان قزوین در این جلسه اظهار داشت: 19 هزار و 500 نفر در سال گذشته برای اعزام به عتبات در سامانه ثبت‌نام کردند که نشانگر افزایش 5هزارنفری بوده است.

انتهای پیام/ن*

نظر شما