شناسهٔ خبر: 33672192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

به میزان ۲ هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان انجام می‌شود

اجرای ۶۲ پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری در آذربایجان شرقی

مهر نوشت: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اجرای ۶۲ پروژه سرمایه گذاری به میزان ۲ هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان در آذربایجان شرقی خبر داد.

صاحب‌خبر -

مرتضی آبدار ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای ۶۲ پروژه سرمایه گذاری و در حال ساخت حوزه گردشگری استان، گفت: بررسی‌ها و مطالعات تخصصی از عوامل مهم انتخاب گزیده‌ای طرح‌های ارائه شده جهت اخذ مجوز و اجرا است که در بین طرح‌های انتخابی سال جاری، ۴۰ پروژه به احداث هتل در راستای توسعه و تقویت ظرفیت‌های گردشگری استان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ هتل جدید با ۲۲۴۳ اتاق و مجموع ظرفیت ۴۵۸۰ تخت اقامتی در سطح استان در حال احداث است که ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند؛ همچنین تا پایان دولت دوازدهم، تعداد ۱۷ هتل به چرخه هتلینگاستان اضافه می‌شود که از این میان ۶ هتل تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

آبدار اشتغال مستقیم پیش بینی شده براساس ۶۲ پروژه سرمایه گذاری و ثبت شده این اداره کل را برای ۳۸۶۴ نفر خواهد بود.

۴۶

مدیرکل میراث فرهنگی استان حجم کل سرمایه گذاری پروژه‌های گردشگری آذربایجان شرقی را مبلغی بالغ بر ۲,۸۰۷ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی افزود: به دنبال حجم سرمایه گذاری ذکر شده در حوزه گردشگری استان در سال جاری، مبلغی به میزان ۱۱ میلیارد و ۸۹۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی مورد نیاز جهت پیشبرد و تکمیل پروژه‌ها برآورد شده است.

آبدار در خاتمه حرکت در مسیر جذب و هدایت سرمایه گذاران در فرصت‌های سرمایه گذاری صنعت گردشگری به ویژه مناطق نمونه گردشگری استان را امری اجتناب ناپذیر برای تطبیق با مشخصات مناطق پیشرو در امر گردشگری خواند و گفت: آذربایجان شرقی با وجود ۴۷ منطقه نمونه و ۵۲ روستای هدف گردشگری، می‌تواند فرصت مناسبی را جهت توسعه امکانات زیرساختی و ارتقا سطح کیفی گردشگری خود با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم سازد.

نظر شما