شناسهٔ خبر: 33672163 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معرفی مناطق پرمصرف برق

وضعیت قرمز مصرف برق در ۶ استان

مدیر کل نظارت بر توزیع توانیر: مصرف برق در کشور تا این لحظه از ۵۴ هزار مگاوات گذر کرده است

صاحب‌خبر -
مسعود صادقی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: نقشه مصرف در کشور نشانگر آن است که استان‌های هرمزگان، سمنان، مرکزی، کردستان، زنجان و کلانشهر مشهد جزو مناطق پرمصرف کشور و در محدوده قرمز قرار دارد.
وی گفت: نقشه نشان می‌دهد این استان‌ها مصرف برقشان از الگوی مصرف تعیین شده گذر کرده است، از این رو ضروریست ساکنین این نواحی با کاهش حداقل ۱۰ درصد از برق مصرفی خود شرایط را برای تداوم تامین برق پایدار در این بخش‌ها امکان پذیر کنند.
مدیر کل نظارت بر توزیع توانیر گفت: هم اکنون خراسان رضوی، شمال کرمان، استان اصفهان، بوشهر، همدان، قزوین، آذربایجان شرقی و تهران در محدوده هشدار قرار دارد.
صادقی ادامه داد: لازم به ذکر است که مشترکان در این مناطق می‌توانند با کاهش حداقل ۵ درصد از میزان برق مصرفی خود، در وضعیت سبز و پایدار قرار گیرند.
صادقی افزود: برپایه این گزارش، مشترکان می‌توانند برای کاهش میزان مصرف برق در پیک روزانه که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ تعیین شده است از دور کند کولر‌های آبی استفاده و کولر‌های گازی و سایر وسایل سرمایشی را روی درجه ۲۴ تنظیم کنند.
وی گفت: همچنین مشترکان با عدم استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جارو برقی، ماشین ظرفشویی و لباسشویی در ساعت‌های مذکور و یا انتقال آن به ساعت‌های پایانی شب یا اوائل صبح، می‌توانند در کاهش مصرف برق نقش بسزایی داشته باشند.

نظر شما