شناسهٔ خبر: 33672017 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

به بهانه پخش «بازگشت به آینده» از شبکه چهار

سفر «زمکیس» به موفقیت

«رابرت زمکیس» با ساخت «بازگشت به آینده» راه موفقیت را یک شبه پیمود؛ مسیری که به ساخت اثری چون «تماس» منجر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  فرهنگی خبرگزاری شبستان، با آغاز فصل تابستان، شبکه های مختلف سیما، برنامه های ویژه ای را برای جذب مخاطبان در این فصل گرم تدارک می بینند. 

 

شبکه چهار سیما که از آن به عنوان شبکه فرهیختگان یاد می شود هم جشنواره ای تابستانی تدارک دیده که بخشی از آن مربوط به نمایش فیلم های سینمایی است؛ آثاری که نسبت به فیلم های به نمایش درآمده در شبکه های دیگر مخاطبان خاص به حساب می آیند.

 

این شبکه تلویزیونی فردا سه شنبه چهارم تیرماه ساعت ۱۰:۳۰ میزبان فیلمی از کارگردان شناخته شده سینمای آمریکا «رابرت زمکیس» است. «بازگشت به آینده» محصول سال 1985 از نخستین فیلم های زمکیس است که پس از دو فیلم کمدی و یک فیلم علمی تخیلی ساخته شد. او در این فیلم که به صورت سه گانه ساخته شد علاقه خود به تاثیر تکنولوژی بر روابط انسانی را به تصوبر کشید. فیلم ماجراهای یک نوجوان به نام «مارتی مک‌فلای» در سفر به گذشته و آینده است. او که به صورت تصادفی در زمان حرکت کرده به 30 سال قبل بازمی گردد و پدر و مادرش را در نوجوانی پیدا می کند. دکتر دکتر «امت براون» دانشمندی است که به مارتی در سفر در زمان کمک می کند.

 

نکته جالب درباره «بازگشت به آینده»، حضور «استیون اسپیلبرگ» در این پروژه به عنوان تهیه کننده است.

 

زمکیس با ساخت «بازگشت به آینده» راه طولانی موفقیت را یک شبه طی کرد. فیلم او نه تنها بیش از 380 میلیون دلار فروخت(هزینه تولید فیلم تنها 20 میلیون بود) بلکه نظر منتقدان را هم به خود جلب کرد و در زمره آثار برتر ژانر علمی تخیلی قرار گرفت. این فیلم همچنین در این سال ها همواره در لیست محبوب ترین فیلم های سایت معتبر سینمایی «آی ام دی بی» حضور داشته است. زمکیس البته پس از آن در سال های 1989 و 1990 دو بخش بعدی «بازگشت به آینده» را هم ساخت که البته به اندازه بخش اول مورد توجه قرار نگرفت. به هرروی «بازگشت به آینده» را باید آغاز راهی دانست که چند سال بعد به ساخت آثار مهمی چون «تماس» محصول 1997 منجر شد.

نظر شما