شناسهٔ خبر: 33671898 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد؛

سفر 800 میلیون گردشگر به اماکن دینی جهان تا 2020

گروه بین‌الملل ـ سازمان جهانی گردشگری با اشاره به آمار جهانگردان تا سال 2020 میلادی اعلام كرد: 800 میلیون نفر از گردشگران جهان مقصدشان اماكن دینی و مذهبی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ سازمان جهانی گردشگری آمار جهانگردان تا سال 2020 میلادی در جهان را حدود یک میلیارد و 200 میلیون نفر اعلام كرده است كه از این میان 800 میلیون نفر مقصدشان اماكن دینی و مذهبی خواهد بود.

این سازمان همچنین 300 اثر و مكان تاریخی اسلامی و مسیحی در لبنان را در فهرست اماكن قابل بازدید از سوی جهانگردان مذهبی و فرهنگی اعلام کرده است.

رایزنی فرهنگی ایران در لبنان با اعلام این خبر آورده است: با توجه به این كه لبنان كشوری است كه همزیستی ادیان در آن شناخته شده و با اهتمام به تنوع دینی و داشتن مناظر طبیعی و سیاحتی و پتانسیل گردشگری، این کشور با همكاری سازمان ملل و بانک جهانی در چارچوب برنامه توسعه‌ای خود، اجرای طرح توسعه گردشگری فرهنگی ـ دینی را دنبال می‌کند.

لبنان آثار تاریخی دینی زیادی را در خود جای داده و سعد حریری، نخست‌‌وزیر اين كشور با پیگیری این طرح امیدوار است با عملیاتی‌شدن آن فرصت‌های شغلی بیشتری برای جوانان این كشور ایجاد و باعث رشد و توسعه اقتصادی لبنان شود.

این طرح سبب خواهد شد لبنان روی نقشه گردشگری مذهبی جهان قرار گیرد و کارشناسانی از ایتالیا نیز در اجرای آن همکاری خواهند داشت.

انتهای پیام

نظر شما