شناسهٔ خبر: 33671893 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جشنواره فیلم رشد از ۳۰ تیر تا سوم مرداد ماه در بوشهر برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از برگزاری چهل‌ونهمین جشنواره فیلم رشد در بوشهر خبرداد و گفت: این جشنواره از ۳۰ تیر تا سوم مرداد ماه در بوشهر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر،  فاطمه کرمپور ظهر امروز در نشست با هنرمندان استان بوشهربا اشاره ظرفیت‌های فرهنگی استان بوشهر در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری اظهار داشت: این استان در ایام مختلف سال شاهد برگزاری انواع برنامه‌های فرهنگی هنری در قالب طرح‌های هنرهای گوناگون است.

وی، از برگزاری چهل‌ونهمین جشنواره فیلم رشد در بوشهر  خبرداد و گفت: این جشنواره  از 30 تیرماه تا سوم مرداد ماه در بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به برگزاری این جشنواره در استان  و همزمان با سایر استان‌های کشور خاطر نشان کرد: دبیرخانه چهل و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد، جشنواره امسال را با مشارکت بخش خصوصی و حضور پررنگ گردانندگان سینما در استانهای کشور برگزار می‌کند.

کرم‌پور ضمن اشاره به اینکه تمام فیلم‌های جشنواره امسال برای نخستین بار است که اکران می‌شود، افزود: اسامی فیلم‌ها و بسته اکران در هر استان یک‌هفته تا 10 روز قبل از برگزاری جشنواره اطلاع رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم رشد به دنبال تقویت تولید آثار آموزشی است تاکید کرد: در این رویداد فرهنگی به دنبال ارائه آثار علمی و آموزشی و ایجاد بستر مناسب برای جنبه‌های تربیتی توام با علمی و آموزشی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهربا تاکید بر فراهم کردن زمینه فرایند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان  در جشنواره امسال گفت:جشنواره فیلم رشد باید بتواند مفاهیم انسانی و پدیده‌های شریف و بنیادین بشری را از دل این فیلم‌ها به جامعه هدف خود که دانش‌آموزان هستند را ارائه کند.

وی با شاره به استفاده از استعدادهای بالقوه و بالفعل در امر آموزش نسل نوجوان و جوان به‌عنوان آینده سازان جامعه خاطر نشان کرد: آموزش صرفا مبتنی بر فعالیت‌های علمی نیست و باید فرهنگ و هنر، کتاب و کتابخوانی را میان دانش‌آموزان ترویج داد.

کرمپور با اشاره به ظرفیت اجرای جشنواره رشد در شهرستان‌ها افزود: فیلم‌هایی که قابلیت پخش در سایر شهرستان‌های استان بوشهر را دارند در صورت وجود امکانات پخش نیز، همزمان با مرکز استان در این شهرستان‌ها اکران می‌شود.

انتهای پیام/ ت

نظر شما