شناسهٔ خبر: 33671855 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

فتاح:

بیش از 50 هزار مددجوی سفر اولی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند

رئیس کمیته امداد امام خمینی از هدف‌گذاری این نهاد برای اعزام بیش از 50 هزار مددجوی سفر اولی به عتبات عالیات در سال 1398 خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد خمینی با حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که علیرضا عسگریان معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی فتاح را همراهی می‌کرد، رئیس کمیته امداد با بیان گزارشی از امکانات و تسهیلات فراهم شده برای اعزام مددجویان تحت پوشش این نهاد به مشهد مقدس و عتبات عالیات، اظهار کرد: 35 هزار نفر از این افراد سال گذشته با کمک خیرین به عتبات اعزام شدند که این رقم برای امسال بیش از 50 هزار نفر هدف‌گذاری شده است.

وی افزود: بیش از 160 هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد هم به زیارت حرم حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) مشرف شدند که برخی برای بار اول بود که به مشهد مقدس می‌رفتند.

فتاح گفت: زائران در سفر به مشهد وعده‌های غذایی خود را مهمان حرم امام رضا (ع) بودند.

در ادامه این دیدار، رئیس کمیته امداد امام خمینی درباره موضوع انتقال گوشت قربانی زائران ایرانی حج 1398 به کشور با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفتگو کرد و حجت‌الاسلام والمسلمین نواب از رایزنی با عربستان برای انتقال لاشه گوسفندهای قربانی شده در حج امسال به ایران خبر داد و گفت: در مذاکرات این موضوع با طرف‌های ذی‌ربط مطرح شده است و پیگیری‌ها برای عملی شدن این خواسته ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه انتظار داریم عربستان در انتقال گوشت قربانی حجاج ایرانی همراهی کند، افزود: هر سال قربانی حجاج پس از ذبح زیر نظر بانک توسعه اسلامی در عربستان و یا به کشورهای دیگر جهت بهره‌برداری نیازمندان ارسال می‌شود.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین درباره پروسه ذبح قربانی حجاج و آماده کردن گوشت‌های آن برای بسته‌بندی و ارسال به شماری از کشورها مطالبی بیان کرد.

فتاح نیز اعلام کرد: کمیته امداد امام آمادگی دارد که محموله‌های گوشت را در ایران تحویل گرفته و برای توزیع میان نیازمندان تحت پوشش این نهاد برنامه‌ریزی کند.

برپایه این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین نواب و فتاح همچنین ابراز امیدواری کردند امسال زائران ایرانی با عزت و در فضایی آرام به سرزمین وحی مشرف شوند و با حجی مقبول به کشور بازگردند.

در پایان این دیدار، نماینده ولی فقیه در امور حج وزارت اعزام مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام به عتبات عالیات و مشهد مقدس را اقدامی پسندیده توصیف کرد و گفت: در صورت هماهنگی با شرکت شمسا امکان تأمین غذای این افراد در آشپزخانه‌های مرکزی در نجف، کربلا و کاظمین وجود دارد.

انتهای پیام/4072/4028/پ

نظر شما