شناسهٔ خبر: 33671804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش خبرهای امید بخش و نشاط آفرین در جامعه

خبرگزاری صداوسیما

مدیرکل صداوسیمای مازندران : خبرنگاران شهرستان ها نگرش و تولید خبر خود را حرفه‌ ای کنند تا بتوانند با دیگر رسانه ها رقابت کنند.

صاحب‌خبر -

مدیرکل صدا و سیمای مازندران گفت: خبرهای امید بخش در جامعه باید گسترش پیدا کند و نشاط، امید آفرینی و سرزندگی در جامعه افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، هادی ابراهیمی امروز در نشست فصلی خبرنگاران شهرستان های استان در ساری افزود: خبرنگاران شهرستان ها، نمایندگان رسانه ملی و استانی هستند و باید برای رفع مشکلات‌ منطقه خود تلاش کنند.

وی تصریح کرد: در آخرین نظرسنجی به دست آمده، رسانه ملی همچنان پیشتاز رضایتمندی مردم در اتکا به رسانه هاست و شبکه های اجتماعی امروز بیشتر به تهدید تبدیل شده اند.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران تاکید کرد: تولید و پردازش خبر از حالت آماتور بودن باید خارج شود و خبرنگاران شهرستان ها نگرش و تولید خبر خود را حرفه‌ ای کنند تا بتوانند با دیگر رسانه ها رقابت کنند.

ابراهیمی افزود: با توجه به تحول در حوزه رسانه و عصر نوین ارتباطات، معاونت خبر مرکز باید به حرفه ای شدن خبرنگاران شهرستان ها و به روز شدن تولیدات اهتمام داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد:کیفیت خبر و گزارش های ارسالی، یکی از دغدغه هاست و خبرنگاران شهرستان ها باید به گونه ای فرآورده خبری تولید کنند که توان رقابت در رسانه سراسری را داشته باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران با اشاره به اینکه رسانه ملی باید به همه تفکرات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی توجه داشته باشد افزود: خبرنگاران باید گزارشات خود را از شروع تا پایان بر اساس استاندار تولید کنند تا با کمک شما خبرنگاران شهرستان ها تراز خبر مرکز مازندران افزایش پیدا کند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس،خبرنگاران باید بدون جانبداری از کاندیدای خاصی، تمام اتفاقات را رصد و گزارش کنند.

معاون خبر شبکه مازندران هم در این جلسه گفت: خبرنگاران شهرستان ها از نظر توليد خبر و گزارش فاخر و حرفه ای باید به سطحی برسند که خبرنگاران ستادی اعزام نشوند.

محمدعلی فتح اللهی افزود: امروز شبکه های اجتماعی گوی سبقت را از رسانه های دیداری گرفته اند اما سرعت، صحت و دقت اخبار در آن ها وجود ندارد و مردم همچنان به رسانه ملی اعتماد می کنند که تداوم این اعتماد نیازمند تلاش در تولیدات فاخر خبری از سوی خبرنگاران است.

وی با اشاره به اینکه رعایت مقررات و کاهش حواشی را در شهرستان خود داشته باشید افزود: محبوب باشید نه بدان معنا که مورد محبوبیت مسئول یا جریان خاصی باشید بلکه محبوب مردم شهرستان خود باشید.

معاون خبر شبکه مازندران تصریح کرد: گزارش ماهانه برترین خبر و گزارش تولیدی خبرنگاران شهرستان ها برای ایجاد رقابت بهتر ، انتخاب و معرفی می شوند.

نظر شما