شناسهٔ خبر: 33671398 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کارگاهی برای توسعه مهارت در اقتصاد دیجیتال با حضور ۲۰ کشور خارجی

کارگاه آموزشی بین المللی ظرفیت سازی و توسعه مهارت برای تحول دیجیتال در اقتصاد دیجیتال ۱۵ تا۱۹ تیرماه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و‌دانشگاهی خبرگزاری فارس، صادق عباسی شاهکوه رئیس دانشکده علمی کاربردی پست و‌مخابرات در نشست خبری که بعدازظهر امروز در محل دانشکده برگزار شد، اظهار کرد: ماموریتی که به این دانشکده محول شد این است که به سمت تحول دیجیتال و تمرکز بر اقتصاد دیجیتال حرکت کنیم .در این زمینه طبق سیاستهای وزارت ارتباطات ریرساخت ها در این دانشکده فراهم می‌شود.

وی افزود: دانشکده این پیشنهاد را به itu مطرح کرد که دوره ای برای توسعه مهارت های دیجیتال برگزار شود که تیرماه با حضور نمایندگانی از آسیا و اقیانوسیه به منظور تبادل اطلاعات برپا می شود.

عباسی ادامه داد: بر حسب آمار اولیه ۲۰ مهمان خارجی از کشورهایی نظیر استرالیا، هند، مالزی، نپال و بنگلادش حضور پیدا می کنندو ۶۰ شرکت کننده داخلی داریم؛ در  این کارگاه  ۲۴ نشست در موضوعات مختلف قرار دارد که  از ۱۵ تا ۱۹ تیرماه برگزار می‌شود.

رئیس دانشکده پست و مخابرات در ادامه بیان کرد: itu یا همان اتحادیه جهانی مخابرات یکی از نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل متحد است و اگر نبود امکان سازماندهی تلفن ها در دنیا وجود نداشت و حتی یک تماس تلفنی بین دو کشور مختلف برقرار نمی‌شد.

وی تصریح کرد: جلسات مختلفی در زمینه استاندارد سازی در این نهاد برگزار می شود و کشور ما نیز یکی از مجموعه های فعال در آن است.

عباسی تصریح کرد: نتایج این کارگاه در گزارشی منتشر می شود و افراد حاضر در این کارگاه باید این نتایج را در بخش های خود کاربردی کنند.

وی ادامه داد: از همه اپراتورها و شرکت ها و‌نهادهای درگیر با تحول دیجیتال خواستیم تا در این کارگاه شرکت کنند.
 
رئیس دانشکده پست و مخابرات اضافه کرد: تحول دیجیتال به دنبال این است که انقلاب دیجیتال در همه حوزه های زندگی بشر رسوخ کند .کشور ما هم در چند سال اخیر توسعه مناسبی در جهت تراکنش های بانکی و استفاده از اینترنت داشته است و به سمت تحول دیجیتال حرکت رو به رشدی داشته است ما نیز در دانشکده پست و مخابرات و در بخش آموزش فعالیت خود را بیشتر کردیم.

وی در ادامه به فعالیت های دانشکده پست و مخابرات اشاره کرد و افزود: این دانشکده یک بخش دولتی است و‌ما مجری سیاست های وزارت ارتباطات هستیم و هدف اصلی ما درامدزایی نیست بلکه توسعه آموزش های مهارتی است لذا به هیچ تفاهم نامه ای به چشم درامدزایی نگاه نمی‌کنیم.

عباسی تصریح کرد:کمک به ارتباطات بین المللی برای بخش خصوصی، کمک به مربیان اقتصاد دیجیتال ا ز جمله فعالیت های ما در دانشکده است و البته این فعالیت ها با برگزاری این کارگاه بیشتر از قبل می شود.

وی در پایان به روند اجرای طرح سرباز ماهر اشاره کرد و خاطر نشان کرد:طرح سرباز ماهر یک طرح باارزش است که ما هم یکی از دستگاههایی هستیم که در این حوزه با آموزش مربیان در آن فعال هستیم و تاکنون روند رو به رشدی در این زمینه داشته‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما