شناسهٔ خبر: 33671359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

احقاق حقوق عامه در خوزستان در حال پیگیری است

دادستان اهواز با بیان اینکه احیای حقوق عامه طبق اصل156 به عهده دستگاه قضائی است، گفت: برخی از مصادیق این اصل در خوزستان به ویژه در اهواز به عنوان کلانشهر در حال پیگری است، برخی به نتیجه نهایی رسیده و برخی در دست اقدام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عباس حسینی پویا، دادستان اهواز ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه احیای حقوق عامه طبق اصل156 به عهده دستگاه قضائی است، اظهار کرد: برخی از مصادیق این اصل در خوزستان به ویژه در اهواز به عنوان کلانشهر در حال پیگری است، برخی به نتیجه نهایی رسیده و برخی در دست اقدام است.

وی افزود: منظور از حقوق عامه بایدها و نبایدهای قانونی است که ممکن است به ضرر مردم تمام شود مانند مسائل بهداشتی، درمانی، شهری، محیط زیست، تغییرکاربری و تصرف ارضی، حاشیه رودخانه‌ها، و... که جا دارد در آن ورود کنیم.

دادستان اهواز با بیان اینکه در کل کشور جرم اول ما سرقت است، عنوان کرد: دلیل سرقت مسائلی مانند بیکاری، وضعیت اقتصادی، اعتیاد و... است که برای مبارزه با این جرم مصوبات خوبی در شورای تامین داشتیم.

حسینی‌پویا افزود: یکی از عوامل افزایش سرقت به اعتیاد برمی‌گردد؛ اخیراً مصوبه‌ای در شورای تامین استان داشتیم که بر اساس آن ماده 16 مبارزه با مواد مخدر را احیا  و محلی برای نگهداری معتادان متجاهر داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه عمده سرقت‌های ما خُرد هستند، بیان کرد: پادگان فرجوانی برای نگهداری معتادان متجاهر تعیین شده است که پیش‌بینی ‌می‌شود با بازتوانی و نگهداری معتادان از آمار سرقت کاسته شود.

انتهای پیام/خ

نظر شما