شناسهٔ خبر: 33671317 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار با هیاتی آمریکایی

رئیس جمهوری لبنان: سوریه برای بازگشت پناهجویان امن است

بیروت- ایرنا- "میشل عون" رئیس جمهور لبنان تاکید کرد، سراسر سوریه به جز استان "ادلب" و مناطق اطراف آن از امنیت برخوردار است و این وضعیت، بازگشت پناهجویان سوری را تسهیل می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، عون امروز دوشنبه در دیدار با هیات آمریکایی که امروز صبح وارد بیروت شد، تاکید کرد، سازمان ملل باید به پناهجویان در داخل سوریه کمک کرده و با این کار آنان را به بازگشت به کشورشان تشویق کند.

وی اظهار داشت، با توجه به کشمکش های بین المللی در قبال اوضاع سوریه چه بسا راه حل سیاسی در این کشور طول بکشد از همین رو برای بازگشت پناهجویان سوری در لبنان نباید منتظر تحقق حل سیاسی بحران سوریه بود به ویژه اینکه موج مهاجرت از سوریه در سطوح مختلف لبنان تاثیر منفی داشته است.

میشل عون تصریح کرد: تمام مناطق سوریه به استثنای استان ادلب و اطراف آن اکنون از امنیت برخوردار است و این وضعیت، بازگشت پناهجویان به سوریه را تسهیل می کند به همین دلیل سازمان ملل باید به پناهجویان در داخل سوریه کمک کند تا به بازگشت تشویق شوند و بتوانند در بازسازی کشورشان شرکت کنند.

"فردریک هوف" رئیس هیات آمریکایی نیز در این دیدار گفت، هیات همراه او از سوی کنگره و اعضای دموکرات و جمهوریخوه آن تعیین شده اند و ماموریت آنان ارائه توصیه هایی در مورد راهبرد نظامی و دیپلماتیک آمریکا است.

وی یادآور شد، این هیات در پایان نشست با مسئولان لبنانی گزارشی در مورد افکار، مواضع وپیشنهادات آمریکا برای حل بحران سوریه ارائه خواهد کرد.

نظر شما