شناسهٔ خبر: 33669789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سامانه هشدار سریع سیل در پایتخت راه‌اندازی می شود

تهران_ ایرنا_ رییس پژوهشگاه سازمان هواشناسی کشور از اجرای مدل های پیش‌بینی عددی وضع هوا، تجهیز شبکه باران‌سنجی در حوضه‌های آبریز شمال تهران و نیز عملیاتی کردن سامانه هشدار سیل در حوضه‌های مورد مطالعه شهر تهران در آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، عباس رنجبر در جلسه با مدیران سازمان مدیریت بحران پایتخت اظهار داشت: سامانه‌های هشدار سیل از طریق پیش‌بینی زمان و شدت واقعی سیل در حوضه آبریز، نقش چشم‌گیری در کاهش خسارات سیل دارد.

وی یادآور شد: فناوری جمع‌آوری، انتقال و پردازش داده‌های هیدرولوژیکی و پیش‌بینی زمان واقعی از طریق مدل‌سازی در سال‌های اخیر پیشرفت کرده و امکان بیشتری را برای استفاده از این سامانه و هشدار سیل فراهم ساخته است.
رضا کرمی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز ضمن استقبال از روند اجرای پروژه نصب ایستگاه‌های سامانه هشدار سریع سیل، آمادگی این سازمان را براساس ظرفیت‌های اطلاعاتی، مکانی و حقوقی به منظور اجرای سریع این طرح اعلام کرد.
وی همچنین بر ضرورت اجرای پروژه در سقف زمانی مقرر و سرعت بخشیدن به نصب و استقرار ایستگاه‌های سامانه هشدار سیل قبل از پایان سال جاری تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد در بارندگی‌های ایام پایان سال این سامانه راه‌اندازی شود.

معاون فنی شبکه ایستگاه‌های سازمان هواشناسی کشور نیز در این نشست گفت: مطالعات اولیه و بازدیدهای میدانی مربوط به مکان‌یابی ایستگاه‌های هواشناسی در هشت حوضه آبریز اصلی شهر تهران به پایان رسیده است.
فرح محمدی به چگونگی برنامه‌ریزی به منظور نظارت بر نصب و عملکرد ایستگاه‌ها بر اساس استانداردها هدف اطلاع رسانی به صورت برخط و با کیفیت مورد انتظار اشاره کرد.
براساس این گزارش نشست مذکور با هدف بررسی پروژه هشدار پیش‌هنگام سیلاب شهر تهران و چگونگی نصب ایستگاه‌های سامانه هشدار سیل در شهر تهران برگزار شد.

در روزهای ابتدایی امسال بیشتر نقاط کشور از جمله استان تهران درگیر بارش‌های فراوان بود و به صورت مقطعی برخی نقاط استان نیز درگیر سیلاب شدند.

تهرام/‌۷۲۴۳/ ۱۰۰۸

نظر شما