شناسهٔ خبر: 33669744 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مروری بر آخرین اخبار و شایعات فوتبال ایران؛

علاقه المپیاکوس به جذب بیرانوند/ تلاش استقلال برای تمدید قرارداد با حسینی و چشمی

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- آخرین اخبار فوتبال ایران را با هم مرور می کنیم.
به گزارش آریا، عضو جدید کادر فنی تیم پدیده شهر خودرو خراسان معرفی شد. به نقل از سایت رسمی باشگاه فرهنگی‌ورزشی شهرخودرو خراسان، با درخواست یحیی گل محمدی و پس از مذاکراتی که میان مدیریت باشگاه شهرخودرو خراسان و حمید مطهری صورت گرفت، در نهایت این مربی باسابقه فوتبال ایران، با عقد قراردادی 1 ساله به عضویت تیم شهرخودرو خراسان درآمد. مطهری که این فصل یکی از دستیاران گل محمدی خواهدبود، پیش از این در تیم‌های سایپا، پیکان، صبای قم، نساجی، راه‌آهن و ... مربی‌گری کرده است و در دوران بازی، در پرسپولیس تهران توپ زده است.

- دفاع راست پدیده جلسه‌ای را برای گرفتن رضایتنامه‌اش از این تیم برای پیوستن به استقلال با مشهدی‌ها برگزار خواهد کرد. پس از پیوستن مسعود ریگی از پدیده به استقلال، حالا آبی‌های پایتخت در نظر دارند تا با دیگر مدافع این تیم یعنی محمد آقاجانپور قرارداد امضا کنند. تنها مانع امضای این قرارداد با ملی‌پوش امید پدیده، قرارداد یک ساله او با مشهدی‌ها است که باشگاه استقلال به این مدافع اعلام کرده است که رضایتنامه‌اش را از پدیده بگیرد. آقاجانپور هم قرار است فردا (سه‌شنبه) جلسه‌ای را مدیران پدیده برگزار کند و مذاکراتی را در این خصوص داشته باشد.

- مسعود ریگی در مورد پیوستن به تیم استقلال گفت: استقلال و پرسپولیس بزرگ‌ترین و محبو‌ترین تیم‌های ایران هستند و همه فوتبالیست‌ها دوست دارند در یکی از این دو تیم بازی کنند. من فصل گذشته عملکرد خوبی در پدیده داشتم و خوشحالم که این عملکرد طوری بود تا با پیشنهاد تیم بزرگی مثل استقلال مواجه شوم. هافبک پیشین تیم فوتبال پدیده شهر خودرو یادآور شد: من چند پیشنهاد دیگر هم داشتم، ولی طبیعی بود که با تمام وجودم استقلال را انتخاب کنم. با پیوستن به استقلال به آرزویم رسیدم و احساس فوق‌العاده‌ای دارم که پیراهن این تیم بزرگ را بر تن خواهم کرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا نگران نیست در استقلال به اندازه کافی فرصت بازی پیدا نکند، خاطرنشان کرد: تمام تلاش من این است که بتوانم بهترین عملکرد را داشته باشم و به هدف‌هایم برسم. طبیعتاً در یک تیم بزرگ هر بازیکنی کار سختی دارد، ولی مهم این است که خیلی بیشتر از فصل گذشته تلاش کنم و به هدف‌هایم برسم.
هافبک تیم فوتبال استقلال با اشاره به حضور آندره‌آ استراماچونی در این تیم گفت: استراماچونی یک مربی بزرگ و صاحب سبک است که در تیم بزرگی مثل اینتر هم مربیگری کرده است. بازیکنان و استراماچونی تازه با هم آشنا شده‌اند و هدف ما این است که به یکدیگر کمک کنیم. امیدوارم در کنار هم فصل خوبی را برای هواداران استقلال رقم بزنیم. ریگی در ارتباط با اینکه آیا استقلال می‌تواند بعد از چند سال قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کند، عنوان کرد: می‌دانیم که هواداران استقلال بی‌صبرانه منتظر قهرمانی در لیگ برتر هستند. طبیعتاً آنها بعد از چند سال قهرمانی می‌خواهند و مأموریت مهم ما این است که امسال با قهرمانی در لیگ برتر، هواداران استقلال را خوشحال کنیم. وی در پاسخ به این پرسش که در استقلال چه شماره‌ای را انتخاب خواهد کرد، گفت: هنوز شماره پیراهنم مشخص نشده است.

- مدافع فصل گذشته تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان به فولاد خوزستان پیوست. تیم فوتبال فولاد خوزستان موسی کولیبالی را به خدمت گرفت. این مدافع اهل مالی فصل گذشته در نفت مسجد سلیمان و قبل از آن در تیم‌های استقلال خوزستان و سپاهان اصفهان توپ زده است. با این حساب تیم فوتبال فولاد خوزستان یک سهمیه لیگ برتری دیگر برای یارگیری دارد و به احتمال زیاد یک بازیساز با نظر جواد نکونام به این تیم خواهد پیوست. باشگاه فولاد که عملکرد پررنگی در نقل و انتقلات پیش فصل داشته, موفق شده در زمان مناسب علاوه بر حفظ شاکله اصلی تیم و تمدید قرارداد نفراتش, بازیکنان مورد نیاز را جذب کند. این تیم هم اکنون در حال گذراندن اردوی تدارکاتی خود در شهرکرد است.

- تیم فوتبال استقلال روز گذشته اولین تمرین خود را زیر نظر استراماچونی برای لیگ نوزدهم برگزار کرد اما طبق برنامه‌ سرمربی استقلال وی از امروز برای بازیکنان دو جلسه تمرین در نظر گرفته است. قرار است تمرینات تیم استقلال به صورت فشرده در 2 نوبت برگزار شود تا آبی پوشان خود را مهیای حضور در اردوی پیش فصل کنند و در همین راستا آبی پوشان صبح امروز در زمین نفت تهرانسر یک جلسه تمرین هوازی و تاکتیکی برگزار کردند. ووریا غفوری که روز گذشته قراردادش را امضا کرده بود از امروز خود را به کادر فنی این تیم معرفی کرد. فرشید باقری که با استقلال قرارداد دارد در تمرین امروز آبی پوشان حضور پیدا نکرد. این بازیکن ظاهرا از ناحیه مچ دچار آسیب دیدگی است اما کادر پزشکی استقلال از این بازیکن اطلاعی ندارد و ظاهرا وی مدتی است به کلینیک این باشگاه مراجعه نکرده است. مهدی قائدی نیز که در تمرینات تیم امید مصدوم شده بود در تمرین امروز حضور نداشت. استراماچونی پیش از شروع تمرین امروز با بازیکنان استقلال خوش و بش کرد. مهدی نوراللهی تنها دروازه‌بان حاضر در تمرینات روز گذشته و امروز استقلال است که زیر نظر غلامپور تمرین می‌کند. در بخش اول تمرین بازیکنان بدن‌های خود را گرم کرده و سپس کار هوازی و استقامتی انجام دادند.با تصمیم کادرفنی در تمرین امروز بازیکنان از جی پی اس در تمرین استفاده کردند. اعضای تیم استقلال عصر امروز نیز یک جلسه تمرین دیگر برگزار خواهند کرد.

- امیرحسین فتحی برای سومین بار با سیدحسین حسینی مذاکره خواهد کرد. سیدحسین حسینی دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال که پیش از امروز دو نوبت با کامران منزوی وارد مذاکره شد و حتی بعد از جلسه دوم در پستی اینستاگرامی مدعی شد دو و نیم میلیارد تومان به باشگاه استقلال تخفیف داده امروز در دور سوم مذاکراتش با امیرحسین فتحی دیدار وگفت‌وگو کرد. این اتفاق در حالی رخ دادکه وریا غفوری مدافع ملی‌پوش استقلال روز گذشته با رقم قرارداد فصل گذشته با مسئولان این باشگاه به توافق رسید و قراردادش را به مدت دو فصل دیگر تمدید کرد. باید دید آیا حسینی که اعلام کرده بود دو و نیم میلیارد تومان به استقلال تخفیف داده در دور سوم مذاکراتش برای عقد قرارداد این کار را عملی خواهد کرد یا خیر.

- پس از موفقیت منزوی در تمدید قرارداد سید حسین حسینی و وریا غفوری، حالا اعضای هیئت مدیره استقلال ماموریت جدیدی به او محول کرده اند. اعضای هیئت مدیره استقلال ماموریت جدیدی را برای کامران منزوی در نظر گرفتند و از این عضو هیئت مدیره خواستند تا شرایط را برای تمدید قرارداد روزبه چشمی فراهم کند. این در حالیست که پیش از این روزبه چشمی قصد ترک باشگاه استقلال، به مقصد الاهلی قطر را داشت که پس از نهایی نشدن این انتقال، این بازیکن با فرستادن پیغام هایی به باشگاه استقلال اعلام کرد که آمادگی لازم جهت مذاکره برای تمدید قرارداد را دارد.

- دفاع راست پدیده فردا جلسه‌ای را برای گرفتن رضایتنامه‌اش از این تیم برای پیوستن به استقلال با مشهدی‌ها برگزار خواهد کرد. پس از پیوستن مسعود ریگی از پدیده به استقلال، حالا آبی‌های پایتخت در نظر دارند تا با محمد آقاجانپور قرارداد امضا کنند. تنها مانع امضای این قرارداد با ملی‌پوش امید پدیده، قرارداد یک ساله او با مشهدی‌ها است که باشگاه استقلال به این مدافع اعلام کرده است که رضایتنامه‌اش را از پدیده بگیرد. آقاجانپور هم قرار است فردا (سه‌شنبه) جلسه‌ای را مدیران پدیده برگزار کند و مذاکراتی را در این خصوص داشته باشد.

- در حالی که مسئولان باشگاه پرسپولیس برای انتخاب جایگزین برانکو ایوانکوویچ به ترکیه رفته‌اند اما هنوز به صورت قطعی مشخص نیست که از بین گزینه‌های این باشگاه چه کسی هدایت سرخ‌پوشان پایتخت را بر عهده خواهد گرفت. به نظر می‌رسد الکساندر نوری، مربی ایرانی-آلمانی سابق وردربرمن یکی از گزینه‌های نزدیک به باشگاه پرسپولیس است و در حال حاضر او شانس بیشتری نسبت به سایر نامزدها برای جانشینی برانکو ایوانکوویچ دارد اما قرار است پس از دو روز مذاکرات در نهایت تا روز چهارشنبه سرمربی جدید پرسپولیس مشخص و معرفی شود. الکساندر نوری که در تیم وردربرمن آلمان فعالیت کرده پیش از اینکه برای پرسپولیسی‌ها گزینه سرمربی‌گری باشد پیشنهادی از سوی تراکتورسازی تبریز داشت اما در نهایت مصطفی دنیزلی به عنوان سرمربی تراکتور معرفی شد. نوری به دلیل رقم پیشنهادی‌اش از سوی مالک تراکتورسازی رد شد چرا که او مبلغ 450 هزار دلار برای خود و یکی از دستیارانش طلب کرده بود که این مبلغ مورد قبول زنوزی مالک باشگاه تراکتور قرار نگرفت. حالا باید دید که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در صورت توافق قطعی با نوری چقدر به این مربی پرداخت خواهد کرد هر چند که این مربی ایرانی - آلمانی به دلیل پیشنهاد 450 هزار دلاری از سوی تراکتور رد شده بود.

- تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان با هدایت علیرضا منصوریان کارش را در لیگ هجدهم با رتبه ششم به پایان رساند. در این مدت که تمرینات این تیم تعطیل بود مسئولان باشگاه با بازیکنان مدنظر کادرفنی تمدید قرارداد کردند و یک بازیکن جدید هم جذب کردند. در این میان کادرفنی ذوبی‌ها در نظر دارد تا برای آماده‌سازی بهتر این تیم، اردویی را در کشور ترکیه برگزار کند. البته هنوز برگزاری این اردو قطعی نیست و باید به تایید مدیران برسد. خبر دیگر از ذوب‌آهن، محمد نژادمهدی بازیکن این تیم که قراردادش با باشگاه به پایان رسیده برای تمدید قرارداد با مسئولان به توافق اولیه دست پیدا کرده است. در این راستا شنیده می‌شود این بازیکن فردا (سه‌شنبه) به باشگاه می‌رود تا مذاکرات نهایی خود را انجام دهد و به احتمال خیلی زیاد قراردادش را تمدید کند. همچنین خبر دیگر اینکه، کریستین اوساگوآنا، مهاجم نیجریه‌ای ذوب‌ آهن که دیگر قراردادی با این باشگاه ندارد در حال مذاکره با مدیران برای تمدید قراردادش است. گفتنی است که پیشنهاد مالی این مهاجم به مسئولان ذوب‌آهن از نظر مالی سنگین بوده و همین آنها را برای تمدید با او مردد کرده است. این در حالی است که نظر کادرفنی و مدیران روی حفظ اوساگوآنا است.
همه اینها در شرایطی است که این بازیکن پیشنهادات خوبی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس مثل قطر دریافت کرده و مذاکراتی هم با باشگاه الکویت داشته است. البته 2 تیم داخلی هم خواهان به خدمت گیری اوساگوآنا شده‌اند که شنیده می‌شود یکی از آنها باشگاه سپاهان است. سپاهانی‌ها که قصد تقویت خط حمله خود را دارند صحبت‌هایی با باشگاه کلوب بروژ برای جذب کاوه رضایی انجام داده‌اند، اما به نظر می‌رسد در عین حال پیشنهاد خود را برای اوساگوآنا فرستاده‌اند تا در صورت امکان وی را هم جذب کنند. خبر دیگر از ذوب‌آهن اینکه، اولویت علیرضا منصوریان در نقل‌وانتقالات حفظ بازیکنان فصل گذشته و بعد جذب بازیکن جدید است. در این میان مدیران باشگاه با بسیاری از بازیکنان فصل گذشته تمدید کردند و تنها یکی، دو نفر از آنها باقی مانده‌اند. این در حالی است که شنیده می‌شود با توجه به قیمت‌های بالای بازیکنان در بازار نقل‌وانتقالات، ممکن است ذوبی‌ها دیگر خریدی انجام ندهند و با بازیکنان فعلی تیم را راهی مسابقات کنند.

- دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس از تیم المپیاکوس یونان پیشنهاد دارد. علیرضا بیرانوند که بعد از درخشش در جام جهانی روسیه مورد توجه تیم های خارجی قرار گرفت، امسال هم پیشنهاداتی از کشورهای دیگر از جمله اسپانیا، ژاپن و بلژیک دارد. این دروازه بان ملی پوش ایران که همچنان با پرسپولیس قرارداد دارد، از کشور یونان و تیم المپیاکوس هم پیشنهادی را دریافت کرده است. هرچند که در این وضعیت مشخص نیست باشگاه پرسپولیس با جدایی او موافقت کند یا خیر. قرارداد بیرانوند با پرسپولیس تا سال 1400 است ولی بندی در این قرارداد وجود دارد که با پرداخت مبلغی معین می تواند از جمع سرخپوشان جدا شود. البته مهدی محمدنبی عضو هیات مدیره پرسپولیس چندی پیش در مصاحبه ای اعلام کرد این باشگاه به بیرانوند نیاز دارد. حال باید منتظر ماند و دید با وجود علاقه المپیاکوس چه اتفاقی در مورد آینده بیرانوند می‌افتد.


نظر شما