شناسهٔ خبر: 33668967 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌آنالایز | لینک خبر

گردش مالی «داره می‌ریزه!»

صاحب‌خبر -

این روزها که کشور با بحران‌های متعددی از جمله خروج برانکو، ماجرای توله خرس و بچه رامبد جوان مواجه هست و بسیاری از رسانه‌ها و مردم با حساسیت بالایی پیگیر این معضلات هستن، نمی‌شه هیچ‌رقمه از کلیپ‌های معروف «داره می‌ریزه!» که فکر کنم الان دیگه معرف حضور تمام ایرانیان داخل و خارج کشور هست، بدون‌حرف رد شد.
عارضم خدمتتون که توی حوزه فاوا که مثل بقیه کشور خبر خاصی نیست و به قول ابراهیم اصغرزاده (فعال سیاسی) ما در حال تجربه وضعیت «بی‌دولتی» توی کشور هستیم و انگار یه جورایی دولت، کشور رو در حالت اتوپایلوت گذاشته و همه با هم شاد و خندان در حال دیدن «داره می‌ریزه!» هستیم.
اینه که منم دیدم حیفه به بررسی پدیده «داره می‌ریزه!» نپردازم. این‌طور که به نقل از خواننده «داره می‌ریزه!» در رسانه‌ها اومده، خواندن این مداحی به سال 95 برمی‌گرده و مشخص نیست چطوری و چه کسی این مولودی را از کانال تلگرامی ایشون، برداشته و فرستاده برای خانمی به نام «ت.ب» که در کانادا است و ایشان هم مولودی را تبدیل به دابسمش کرده و در پیج اینستاگرامش گذاشته که از اینجا شروع شد و بیش از 500 هزار بازدید در این پیج داشت و کم‌کم دابسمش‌های مختلفی در داخل هم ساخته شد.
به نظرم فارغ از شوخی، «داره می‌ریزه!» می‌تونه دستمایه یه پژوهش اساسی بشه. به نظرم اگه یه تحقیقی بشه که به این سوالا جواب بده خوبه.
1. اولین سوال اینکه چند تا «داره می‌ریزه!» ساخته شده؟
2. هزینه تولید هر کلیپ «داره می‌ریزه!» چقدر است؟
3. هر کلیپ «داره می‌ریزه!» چقدر دیده شده؟
4. بابت هر «داره می‌ریزه!» چه تعداد لایک و فالوئر جذب شده؟
5. جمع دقایق دانلود کل کلیپ‌های «داره می‌ریزه!» چقدر است؟
6. چند نفر از ایرانی‌ها «داره می‌ریزه!» رو دانلود کردن؟
7. در مجموع چه میزان از پهنای باند کشور صرف «داره می‌ریزه!» شد؟
8. و در نهایت اینکه هزینه جمع دانلود مجموع کلیپ‌های تولید شده «داره می‌ریزه!» چقدر است؟
جدا یکی بشینه حساب کنه گردش مالی «داره می‌ریزه!» چقدر بوده، به نظر شما جالب نیست؟ از این جهت می‌گم جالبه که شما ببینید یه ایده می‌تونه چطور میلیون‌ها و بلکه میلیاردها تومن پول از جیب مردم بیرون بکشه و بریزه به جیب یک سری‌های دیگه. یا با الهام گرفتن از همین ایده فردا یکی بیاد مثلا یه چیزی مثل «داره می‌ا‌فته!» تولید کنه. به این ترتیب دقیق‌تر معلوم می‌شه چقدر پول و وقت و امکانات کشور «داره می‌ریزه!».
عزت زیاد
«داره می‌ریزه!»
آق فری!

(منبع:عصرارتباط)

نظر شما