شناسهٔ خبر: 33667454 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمیته دانشگاهی ارتقاء سلامت نوزادان برگزار شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : کمیته دانشگاهی ارتقاء سلامت نوزادان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد .

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،مرادی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با توجه به پتانسیل‌های موجود در دانشگاه در حوزه فوق تخصصی اطفال بایستی اقدامات لازم در خصوص اخذ مجوز فلوشیپ اطفال اقدام کنیم.

وی گفت : باید نسبت به اصلاح و بهبود فرآیند‌های بهداشتی و درمانی و مراقبتی قبل و بعد از زایمان مادران باردار اقدام نموده و پیگیری‌های مستمر در خصوص ارتقای سلامت نوزادان صورت گیرد.

مرادی افزود : تلاش میکنیم با راه‌اندازی بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در دو شهرستان دیگر استان شرایط بهبود کیفیت خدمات درمانی را فراهم کنیم.

روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : آمار مرگ و میر نوزادان کمتر از یک ماه خوشبختانه کاهش چشمگیری داشته است.

وی گفت : میزان مرگ و میر در ایران در سی سال گذشته تاکنون از ۲۷ مورد در سال به ۸/۳۹ مورد در سال رسیده است.

روشنی افزود : باتوجه به اینکه تامین تجهیزات در حوزه غذا و دارو می‌باشد، پیگیری‌های لازم در خصوص تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی صورت خواهد گرفت.

وی افزود : توجه به آموزش‌های لازم در خصوص تخصص‌های زنان و اطفال در بیمارستان‌های استان مورد توجه بوده و در برنامه‌های آتی خواهد بود.

روشنی گفت : تلاش می‌کنیم نیاز‌های فوق تخصصی بیمارستان‌های استان را با جذب نیرو‌های مرتبط رفع کنیم.

در این جلسه که با حضور رییس دانشگاه، معاون درمان و روسای بیمارستان‌ها، متخصصین زنان و اطفال در معاونت درمان برگزار گردید، اعضاء در راستای ارتقاء کیفیت سلامت مادران و نوزادان به بحث و تبادل نظر پرداختند .

 

 

انتهای پیام/د

ارتقاء سلامت نوزادان

 

برچسب‌ها:

نظر شما