شناسهٔ خبر: 33663618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

بزرگترین مزرعه طرح تکثیر و پرورش متراکم ماهی تیلاپیا در فردوس کلنگ‌زنی شد

صاحب‌خبر -

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، بزرگترین مزرعه طرح تکثیر و پرورش متراکم ماهی تیلاپیا در فردوس کلنگ‌زنی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، نبی‌الله خون میرزایی در این مراسم، با اشاره به این که استان خراسان جنوبی از ظرفیت‌های خوبی برای پرورش آبزیان برخوردار است، گفت: خراسان جنوبی با توجه به شرایط اقلیمی و مشخصات هیدرولوژی آب‌های منطقه، ظریف‌های مناسبی برای پرورش انواع گونه‌های آبزی‌پروری دارد.

وی افزود: با توجه به مجوزی که اخیرا برای چهار استان به عنوان پایلوت پرورش ماهی تیلاپیا صادر شده و با توجه به ظرفیت بالای جمعیت استان و مسیر ترانزیتی این استان از جنوب به خراسان رضوی و شمالی و همچنین ظرفیت قنوات و چاه‌های موجود در استان، این مزرعه می‌تواند یک حرکت موثر در اقتصاد و رونق استان داشته باشد.

رئیس سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: طبق توافقی که با مقامات عالی استان اعم از استاندار، فرمانداران و شهرداران و همچنین نظر مثبت نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی داشتیم، مقرر شد که از سوی سازمان شیلات ایران در بحث شیلات و آبزی‌پروری خراسان جنوبی، حمایت همه‌جانبه ای صورت پذیرد.

در این آیین، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به این که نخستین مجموعه پرورش ماهی تیلاپیا به ظرفیت پنج هزار قطعه در شهرستان فردوس کلنگ‌زنی شد، گفت: این مرکز تکثیر و پرورش تیلاپیا در استان ظرفیت تکثیر سالانه 2 میلیون قطعه بچه ماهی تیلاپیا و تولید 4 هزار و 500 تن از این نوع ماهی را خواهد داشت.

سعیدی با بیان این که برای اجرای طرح مجتمع تکثیر و تولید ماهی تیلاپیا 115 میلیارد اعتبار پیش‌بینی شده و ادامه داد: این طرح در مساحت پنج هکتار در طی سه سال احداث و راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: این مجتمع تکثیر و تولید ماهی تیلاپیا در سه فاز ایجاد خواهد شد و زمینه اشتغال 21 نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

گفتنی است؛ نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، سرایان، بشرویه وطبس در مجلس، نماینده ولی فقیه در سازمان، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و جمعی از مسئولین و مدیران استان و شهرستان، در مراسم کلنگ‌زنی بزرگترین مزرعه طرح تکثیر و پرورش متراکم ماهی تیلاپیا در شهرستان فردوس حضور داشتند.

 

نظر شما