شناسهٔ خبر: 33663050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار تهران:

ساختمان جدید پلاسکو تا عید فطر سال آینده در اختیار کسبه قرار می‌گیرد

محسنی‌بندپی گفت: روند ساخت پروژه ساختمان جدید پلاسکو با محوریت بنیاد مستضعفان تا سال ۹۹ به پایان رسیده و به یاری خداوند در عید فطر سال آینده در اختیار کسبه محترم قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ جلسه بررسی مشکلات کسبه ساختمان پلاسکو با موضوع تسریع در روند ساخت ساختمان برج،به ریاست محسنی‌بندپی، استاندار تهران و با حضور تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مسئولین و مهندسین متخصص در محل استانداری تهران برگزار شد. 

انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران در این نشست، اظهار داشت: صعه صدر کسبه از ۳۰ دیماه سال ۹۵ تا کنون باعث پیشبرد شایسته امور در ساخت پلاسکو شده و نقش سعیدی‌کیا در بنیاد مستضعفان در پیشرفت این پروژه ارزنده است. 

وی افزود: از اول تیرماه ۹۸، پرداخت اجاره‌بهای کسبه در مجتمع میلاد نور بر عهده این عزیزان است. با این حال، بر اساس توافقی که بنیاد مستضعفان با سازمان برنامه و بودجه کشور داشته، پرداخت این مبالغ تا مدت مشخصی به صورت مشترک بر عهده دولت و بنیاد بوده و پس از آن، کسبه عهده‌دار پرداخت هزینه اجاره بها خواهند شد‌ و این مهم، مورد پذیرش کسبه محترم این مجتمع نیز واقع شده است.

مقام عالی دولت در استان تهران، تصریح کرد: با توجه به بازدیدی که از روند ساخت پلاسکو داشتیم، تاکید بر این بود که ساختمان جدید باید با ضوابط علمی، ایمنی و مهندسی روز احداث شده و در این باره‌ الگو باشد.

محسنی‌بندپی، خاطرنشان کرد: ارتباطی که بین شمال و جنوب محل ساختمان پلاسکو باید بررسی لازم صورت بگیرد تا شاهد هیچ ابهامی از روند ساخت آن نباشیم. شهرداری هم به عنوان مرجع قانونی در صدور پروانه و نحوه کار، نظارت لازم را داشته باشد و این ابهامات در کارگروه شفاف‌سازی خواهد شد.

وی، عنوان داشت: نحوه پرداخت مطالبات کسبه پلاسکو نیز از موارد مهمی است که باید در این رابطه، رایزنی با دولت و بنیاد مستضعفان داشته باشیم. به هر حال، کسبه محترم پلاسکو آسیب زیادی در آن حادثه دیده‌اند و باید در کمک به کسب و کار و وضعیت این عزیزان، اهتمام داشته باشیم. در خصوص واحدهای تجاری در  شمال و جنوب برج جدید نیز، کمیته‌ای ذیل کارگروه ساختمان پلاسکو تشکیل شده و مستمرا کسبه را در جریان روند ساخت پلاسکو قرار خواهد داد.

محسنی‌بندپی، تصریح تاکید داشت: بانک‌هایی که همکاری لازم را با کسبه متضرر پلاسکو نداشته باشند، مورد برخورد قرار گرفته و برای این مهم، ملزم خواهند شد. در همین رابطه، کمیته‌ای تشکیل شده و باید به بررسی نحوه وصول مطالبات به مبلغ ۲ و نیم میلیارد تومان با مساعدت بانک‌ها بپردازد. تعهد بنیاد بر این است که ساختمان جدید پلاسکو با ایمنی لازم، ساختمان استاندارد و سازه و معماری ایرانی و اسلامی در اختیار کسبه محترم قرار بگیرد.

وی در پایان نیز خاطرنشان کرد: روند ساخت پروژه ساختمان جدید پلاسکو با محوریت بنیاد مستضعفان تا سال ۹۹ به پایان رسیده و به یاری خداوند در عید فطر سال آینده در اختیار کسبه محترم قرار خواهد گرفت. 

 

نظر شما