شناسهٔ خبر: 33662114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

روبان بوستان باغ بهشت عمادآور قیچی شد

سرپرست دهیاری عمادآور از افتتاح بوستان “باغ بهشت” روستای عمادآور همزمان با شروع فصل تابستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ انسیه اسماعیلی سرپرست دهیاری عمادآور با اشاره به این مطلب بیان کرد: همزمان با شروع فصل تابستان و نیاز کودکان و نوجوانان روستای به محیطی برای بازی و ورزش بوستان باغ بهشت به همت مجموعه ی دهیاری و شورای اسلامی عمادآور با حضور معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ویژه شهرستان ری، بخشدار بخش مرکزی ری، اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی ، رییس شورای اسلامی و دهیار روستای عماد آور افتتاح شد.

وی ادامه داد: این بوستان۲۱۵ متر مساحت دارد و مجهز به زمین بازی کودکان، زمین ورزشی و مبلمان شهری است که باتوجه به تدابیر فیزیکی پیش بینی شده و تامین روشنایی، محیط امن و آرامی برای بازی کودکان و حضور بانوان و اهالی در این بوستان فراهم شده است.

اسماعیلی با اشاره به اجرای عملیات عمرانی این روستا بیان کرد: عملیات عمرانی باغ بهشت در بازه زمانی ۷ روز آغاز و به اتمام رسید و از زمان تکمیل پروژه مورد بهره برداری اهالی قرار گرفته است و در اولین روز تابستان به طور رسمی آیین رونمایی آن با حضور مسئولان به اجرا درآمد.

تاریخچه باغ بهشت

روستای عمادآور در فاصله چند صدمتری شهرری، نزدیکترین روستا به بافت شهری شهرستان ری محسوب می شود که بر اساس آخرین سرشماری جمعیت تقریبی یکهزار نفر در این روستا تخمین زده شده است اما باتوجه به مهاجرت اهالی به سایر نقاط شهرستان هم اکنون نرخ جمعیت این روستا نسبت به گذشته نزول یافته است.

عمادآور در سال ۱۳۹۶ براساس مصوبه وزارت کشور از زیر چتر مدیریت شهرداری منطقه ۲۰ خارج شده و به عنوان یکی از روستاهای تابعه بخش مرکزی ری به رسمیت شناخته شده است.

روستای عمادآور حدودا ۳۲۵ هکتار مساحت دارد و به دلیل وجود باغ های سرسبز میوه و باغ راه های گل محمدی از دیرباز در میان اهالی ری به ” باغ بهشت” معروف بوده است که هنوز بقایی از پیشینه سبز و غنی این روستا در گوشه و کنار عمادآور باقیست که مجموعه ی دهیاری و شورای اسلامی این روستا در تلاش است تا خدمات  فرهنگی و اجتماعی مختلفی را ویژه عموم اهالی ارائه کند.

 

نظر شما