شناسهٔ خبر: 33661035 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آزمون: پدرم جواب برانکو را داد/ همه فحش‌های روسی را بلدم!

سردار آزمون گفت: پس از جام جهانی به من فحش می‌دادند و از من انتقاد می‌کردند در حالی که جزو ۵ گلزن برتر تاریخ ایران بودم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار آزمون نیم فصل فوق‌العاده‌ای را در زنیت پشت سر گذاشت. او حالا یکی از مهم‌ترین لژیونرهای فوتبال ایران است و باشگاه‌های زیادی به دنبال جذب او هستند. برای همین هم خبرنگار شبکه مچ‌تی‌وی روسیه به ایران سفر کرده با او گفتگو کند. خبرنگار روسی در ابتدا از رفتار گرم و دوستانه ایرانی‌ها می‌گوید و پس از اشاره به سقوط ارزش ریال ایران، به خانه سردار آزمون می‌رود تا با او و خانواده‌اش گفتگو کند.

او در ابتدا از پدر سردار درباره وارد شدن پسرش به دنیای فوتبال می‌پرسد، او می‌گوید: «من چندین سال والیبال کار کردم، اما والیبال شرایط خوبی برای من و خانواده‌ام ایجاد نکرد و فکر کردیم سردار در فوتبال موفق‌تر می‌شود و نمی‌خواستم والیبالیست شود. برای سردار جاسوس گذاشته بودم که سراغ والیبال نرود!» در ادامه خبرنگار از سفرش به روسیه سوال می‌کند. سردار پاسخ می‌دهد: «۱۷ سال داشتم و ترک خانواده برایم سخت بود. نمی‌دانستم چطور صحبت و زندگی کنم، اما بعد از یک ماه جا افتادم. زبان روسی برایم خیلی سخت بود. الان تقریباً همه فحش‌های روسی را بلدم! در روستوف از کالاچوف یاد گرفتم. می‌خواستم یاد بگیرم تا اگر کسی حرف بد زد، بتوانم جوابش را بدهم. حالا خیلی از حرف‌ها را متوجه می‌شوم.»

سردار به برتری فوتبال دربرابر والیبال در زندگی‌اش هم اشاره می‌کند: «در ۱۳ سالگی به تیم ملی دعوت شدم، اما بعدها مرا خط زدند. نمی‌دانم چرا مرا به لیست اضافه نکردند. تصمیم گرفتم دیگر فوتبال بازی نکنم و به والیبال روی آوردم و به تیم ملی والیبال دعوت شدم. مربی پیش من آمد و بعد از صحبت به تیم دعوت شدم، اما گفتم می‌خواهم فردا به اردوی تیم ملی والیبال بروم و او گفت امروز بازی کن و فردا برو. در آن مسابقه ۱۱ گل زدم و تصمیم گرفتم در فوتبال بمانم.»

آزمون درباره توهین‌های پس از جام جهانی گفت: «پدرم با برانکو، سرمربی پرسپولیس مشکل داشت و برانکو از من انتقاد کرد. پدرم جوابش را داد. انتظار حمایت داشتم، اما به من فحش می‌دادند و از من انتقاد می‌کردند در حالی که جزو ۵ گلزن برتر تاریخ ایران بودم. اگر بد بازی کنم از من انتقاد می‌شود. الان همه چیز خوب شده و هواداران فهمیدند چه اتفاقی افتاده. روابط خوبی با بازیکنان و هواداران پرسپولیس دارم. می‌خواهم شاد باشم و هم‌تیمی‌ها را خوشحال کنم و با کسی مشکل نداشته باشم. پسر بدی نیستم. الان نمی‌خواهم فوتبال بازی کنم و فقط دوست دارم سوار اسبم بشوم.»

در ادامه مدیربرنامه‌های سردار وارد مصاحبه می‌شود. او می‌گوید: «بایر لورکوزن، لاتزیو، مارسی، ویارئال و ولورهمپتون پیشنهاد رسمی دادند، اما به این نتیجه رسیدیم که زنیت تیم بهتری برای سردار است و این شانس را دارد در فصل آینده در لیگ قهرمانان بدرخشد.»

خبرنگار روسی در ادامه از آزمون درباره جشن‌های قهرمانی زنیت می‌پرسد: «جشنی که درهواپیما داشتیم از همه بهتر بود. واقعاً عالی بود. سه بازیکن دیوانه داریم؛ خودم، ریگونی و نوبوا.  ممکن است بازیکن رئال باشی، اما هیچ جامی نبری یا در تومسک (تیمی روسی) قهرمان لیگ اروپا شوی.»

255 251

نظر شما