شناسهٔ خبر: 33660152 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

رئیس دانشگاه تهران:

دانشگاه تهران با بیش از 15 دانشگاه فرانسه تفاهم‌نامه همکاری دارد

رئیس دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر دانشگاه تهران با بیش از 15 دانشگاه فرانسه، تفاهم‌نامه همکاری دارد و همکاری‌های متعددی بر اساس تفاهم دانشگاهی با دانشگاه‌های سوربن پاریس داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمود نیلی احمدآبادی در رویداد بین‌المللی انجمن دانشگاهی فرانسه زبان که در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: امروز رویداد مهمی میان دانشگاه تهران و دانشگاه فرانسوی رخ داد. سال گذشته هم نشستی با این کشور برگزار و نتایج خوبی حاصل شد.

وی ادامه داد: توسعه همکاری بین دانشگاهی یک ضرورت است. در واقع برگزاری این همایش نشان از توسعه روابط برای توسعه همکاری‌های بین رشته‌ای میان دو کشور دارد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: کشور فرانسه همواره در برنامه‌های دانشگاه تهران جهت توسعه همکاری‌های بین‌المللی نقش ویژه و مهمی ایفا کرده و ارتباط تنگاتنگی با جامعه علمی این دانشگاه داشته است.

نیلی احمدآبادی تصریح کرد: دانشگاه تهران در زمان تاسیس خود در سال 1934 میلادی و در قالب دارالفنون با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی فرانسه همکاری‌های سازنده داشته و از استادان و محققان آن بهرمند شده است. این همکاری حتی در معماری برخی از پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تهران به چشم می خورد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر دانشگاه تهران با بیش از 15 دانشگاه فرانسه، تفاهم‌نامه همکاری دارد و همکاری‌های متعددی بر اساس تفاهم دانشگاهی با دانشگاه‌های سوربن پاریس داشته است.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: تاکنون صدها استاد و دانشجو در قالب برنامه‌های مختلف بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های فرانسه در ایران حضور یافته‌اند، به طوری که تعداد قابل توجهی دانشجوی فرانسوی در دانشگاه تهران و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی مشغول به تحصیل یا تحقیق هستند.

نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران برای توسعه همکاری با فرانسه در زمینه‌های مختلف از جمله مهندسی، علوم پایه، پروژه 2020 و اعطای بورس‌های متقابل میان دو کشور را در دستور کار دارد.

رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: ما در طی چهار سال گذشته میزبان 209 استاد دانشگاه‌های فرانسه و 73 دانشجوی فرانسوی بوده‌ایم. همکاری‌های ما گسترده بوده و تبادل استاد داشته‌ایم.

وی یادآور شد: در پایان امیدواریم دانشگاه تهران بتواند با استفاده از ظرفیت‌های AUF در راستای ارتقای همکاری‌ها قدم بردارد.

انتهای پیام /

321 / 320

نظر شما