شناسهٔ خبر: 33656859 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهم ترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

تهران – ایرنا - تاکید سازمان انرژی اتمی ایران بر ادامه اقدامات اعلام شده در کاهش تعهدات برجامی، اجازه فساد در دستگاه قضایی را به احدی نمی دهیم، استقرار پلیس امنیت اقتصادی در گمرکات ایران، تلاش تیم «ب» برای افزایش تنش میان ایران و امریکا، تکذیب شایعه قهر جهانگیری از دولت، صعود تیم ملی والیبال ایران به مرحله نهایی لیگ ملت ها، اروپا برای حفظ برجام اراده سیاسی ندارد، اخذ مجوز استخدام ۹ هزار پرستار، اختصاص بیش از ۳۹ هزار میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت های ناشی از سیل، «ریچارد رتکلیف» نماد نافرمانی مدنی مقابل سفارت ایران در لندن، تاکید دبیرکل سازمان ملل بر جلوگیری از تشدید تنش در خاورمیانه، پیروزی «امام اوغلو» نامزد حزب جمهوریخواه خلق ترکیه در انتخابات شهرداری استانبول، درخواست پمپئو برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران، ‌ عربستان باید با ایران کنار بیاید، ‌ گیر کردن ترامپ در تنگنای راهبردی و احتمال کشته شدن ۱۶۰ آلمانی عضو داعش در سوریه و عراق ازجمله مهم ترین اخبار ۱۲ ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

داخلی:::::
تهران - رییس قوه قضائیه گفت: به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که فساد و ناسلامتی را در دستگاه قضائی بوجود آورد و در این زمینه قطعاً برخورد ما متفاوت‌تر از قبل خواهد بود. فساد و رانت زیبنده دستگاه قضائی و چه جامعه و همچنین سازمان اداری نظام اسلامی نیست به همین علت مصمم هستیم با مفاسد برخورد قاطع کنیم.
تهران- «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای انگلیسی خود گفت که ایران متقاعد شده پایبند نبودن اروپایی ها به تعهدات خود در برجام نه به خاطر ناتوانی، بلکه به علت نداشتن اراده سیاسی است و اروپا حاضر نیست برای حفظ این توافق اندک هزینه ای بپردازد.
گرگان - جانشین فرمانده انتظامی کشور با اشاره به راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی گفت: این پلیس تخصصی برای جلوگیری از قاچاق کالا به ویژه سوخت در گمرکات ایران مستقر می شود.
تهران- هیات وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور با اختصاص مبلغ ۳۹ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محل منابع قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از سیل سال ۱۳۹۸ در سطح ملی و استان‌های حادثه دیده کشور موافقت کرد.
تهران- سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تاکید بر ادامه اقدامات اعلام شده از سوی ایران در کاهش تعهدات برجامی گفت: دوره دیپلماسی قایق های توپدار به سر آمده و آمریکایی‌ها بایدآموخته باشند که سیاست‌های تخریبی آنها نه تنها نتیجه دلخواه نداده بلکه به تشدید تنش ها نیز منجر شده است.
تهران- هیات وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات لازم برای جبران خسارت های ناشی از سیل سال ۱۳۹۸ را از محل منابع قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تصویب کرد
اردبیل - ایرنا - تیم ملی والیبال ایران که صعود خود به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها را قطعی کرده است، در آخرین مسابقه خود در هفته چهارم مقابل فرانسه شکست خورد.
تهران - وزیر امور خارجه به تلاش تیم بی برای افزایش تنش میان ایران و آمریکا اشاره و تاکید کرد: «تیم بی» چند لحظه تا انداختن دونالد ترامپ به تله جنگ فاصله داشته است. خردورزی مانع از این شد؛ ولی تروریسم اقتصادی تنش به بار می‌آورد.
تهران- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال مجوزی برای استخدام حدود ۹ هزار پرستار اخذ کردیم که در اسرع وقت آگهی می‌شود.
تهران- سخنگوی دولت از دستور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به کلیه دستگاه های اجرایی مبنی بر تنظیم برنامه های خود در سقف بودجه تعدیل شده خبر داد.
اهواز- سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ حلقه چاه‌های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور حفر و تکمیل شد.
ساری- جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور گفت: نیروی انتظامی با کشف حجاب که به نوعی هتاکی به ارزش های اسلامی و مبانی دینی مردم محسوب می شود، برخورد جدی خواهد داشت.
اهواز –مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی نشان دهنده روند افزایش دما تا اواخر هفته است که سبب وقوع دماهای ۴۹ و بالاتر به ویژه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق جنوبی و جنوب شرقی و غربی و مرکزی استان می‌شود.
تهران - «محمود نادری» معاون ارتباطات دفتر معاون اول رییس جمهور، با تکذیب شایعه قهر جهانگیری از دولت اظهار داشت: اسحاق جهانگیری در جلسه هیات دولت که هم اکنون (عصر یکشنبه) در حال برگزاری است، حضور دارد. برخی سایت‌ها ساعتی پیش مدعی شدند که اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور دیروز در شورای هماهنگی اقتصادی با حجت الاسلام حسن روحانی دچار اختلاف شده و قصد داشته نشست را ترک کند.
تهران- عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: اصولگرایان از قبل تمام شده اند و شرایط جامعه به شکلی است که اگر کسی از قطار اصلاح طلبی پیاده شود سوار آن یکی قطار (اصولگرایان) نمی شود.
خارجی:::::
نیویورک- وزیر خارجه آمریکا که قصد سفر به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را دارد با تکرار اتهامات علیه ایران، از ارائه بخش اقتصادی طرح موسوم به صلح خاورمیانه در نشست بحرین خبر داد.
تهران –وزارت کشور آلمان اعلام کرد که از ۱۶۰ تبعه این کشور که عضو گروه تروریستی - تکفیری داعش بودند خبری ندارد و ممکن است این افراد در سوریه یا عراق کشته شده باشند.
نیویورک- رییس جمهوری آمریکا که ادعا می‌کند کشتن انسان‌ها را دوست ندارد، گفت: فروش سلاح به سعودی‌ها برای او مهم‌تر از قتل «جمال خاشقچی» است.
تهران –سخنگوی نیروهای مسلح یمن از ادامه حمله هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادی) به فرودگاه های ابها و جیزان در جنوب غرب عربستان خبر داد.
تهران – «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه پس از آنکه نامزد مورد حمایتش در انتخابات شهرداری استانبول شکست خورد، پیروزی نامزد رقیب را تبریک گفت.
لندن –چهار کشور آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و امارات با صدور بیانیه ای مشترک با ابراز نگرانی درباره افزایش تنش ها در منطقه خاورمیانه، ادعای بی اساس خود مبنی بر نقش ایران در بی ثباتی منطقه و حمله به نفت کش ها در خلیج فارس و دریای عمان را تکرار کردند.
لندن – «اندرو موریسون» معاون وزیر امور خارجه انگلیس پس از سفر خود به تهران و دیدار با مقام های ایرانی، تاکید کرد: دولت لندن در کنار سایر شرکای بین المللی به نقش کامل خود برای یافتن راه حل دیپلماتیک در راستای کاهش تنش ها در منطقه خاورمیانه ادامه می دهد.
تهران – «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در استانه سفر به عربستان و امارات بار دیگر خواستار مذاکره بدون قید و شرط با ایران شد.
تهران – «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان بدون توجه به مخالفت مردم فلسطین، از طرح خائنانه آمریکا موسوم به " معامله قرن" دفاع کرد.
بغداد – «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر شامگاه یکشنبه با انتشار بیانیه ای طرفداران خود را به تظاهرات علیه وضع موجود در کشور فرا خواند.
تهران – «اکرم امام‌اوغلو» نامزد حزب جمهوریخواه خلق ترکیه در انتخابات حساس شهرداری استانبول با کسب ۵۴.۰۳ درصد آرا به پیروزی قاطع رسید.
تهران –هزاران نفر از مردم جمهوری چک روز یکشنبه با تظاهرات علیه نخست وزیر، بزرگترین اعتراضات ضددولتی پس از فروپاشی کمونیسم را برگزار کردند.
نیویورک- «برنی سندرز» سناتور سوسیال دموکرات آمریکا با انتقاد از سیاست های آمریکا در قبال ایران و سعودی ها، خطاب به حکام سعودی گفت: مجبورید با ایران کنار بیایید و آمریکا جنگ های بی پایان در منطقه را ادامه نمی دهد.
تهران – «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز یکشنبه خواستار جلوگیری از تشدید تنش در خلیج فارس شد و گفت که جهان نمی تواند یک رویارویی بزرگ در این منطقه را تاب آورد.
تهران –شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان گفت: «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در یک تنگنای راهبردی، سرگردانی و دستپاچگی گرفتار شده است.
تهران – «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز یکشنبه گفت: سیاست خارجی ایالات متحده اعمال فشار حداکثری بر ایران برای بازگرداندن این کشور به میز مذاکره است.
تهران –کارشناس مسائل سیاسی روز یکشنبه در یادداشتی در روزنامه فراانسوی "لوفیگارو"، با اشاره به افزایش تنش میان ایران و آمریکا، خاطر نشان کرد دونالد ترامپ به خوبی می داند که جنگ با ایران هیچ نتیجه ای برایش در بر ندارد.
لندن –یک هفته پس از تحصن همسر نازنین زاغری مقابل سفارت ایران در لندن، مسیر ورودی درب اصلی سفارت تقریباً مسدود شده و نه ریچارد رتکلیف حاضر به جابه‌جایی است و نه پلیس اقدامی برای هدایت او صورت می‌دهد.
تهران – «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «ان بی سی نیوز» با تکرار ادعاهای واهی خود مدعی شد که به نظر وی ایران متمایل به مذاکره است و برای دستیابی به توافق تلاش می‌کند.
تهران - دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت ۲۳ ژوئن روز جهانی زنان بیوه، خواستار تجدید تعهد همگان برای حمایت از زنان بیوه شد.
تهران –تارنمای شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز آمریکا نوشت: مشکلات و معضلات کنونی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در منطقه خاورمیانه برای حامیان توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام)، جای شگفتی ندارد.
پکن- خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش کرد مقام‌های این کشور از اینکه تحریم‌های آمریکا باعث مشکلات جدی برای انتقال کمک های بشردوستانه از جمله در زمینه پزشکی به ایران شده است از واشنگتن انتقاد و گلایه کرده‌اند.
تهران –استاد دانشگاه سوربن فرانسه در حوزه تاریخ و تمدن آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، هدف نهایی رئیس جمهوری آمریکا را مذاکره با ایران خواند.
تهران –عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: توطئه «معامله قرن» کرانه باختری را هدف قرار داده و ساکنان این منطقه باید با قیام خود این توطئه را با شکست مواجه کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما