شناسهٔ خبر: 33656837 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبـــــار

صاحب‌خبر -


مدال تاریخی عبدالوند در جام جهانی بسکتبال

شادی عبدالوند ملی پوش بسکتبال 3 به 3 دختران در بخش رقابت مهارت‌های انفرادی جام جهانی هلند موفق شد بعد از بازیکنان تیم‌های قدرتمند فرانسه و ایتالیا به مدال برنز دست یابد.این برای اولین بار است که یک دختر ایرانی در سطح جهانی موفق به کسب چنین مدال ارزشمندی می‌شود.

سفر کوتاه مدت ویلموتس و دستیارانش به اروپا

مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران دیروز همراه با دستیارانش تهران را ترک کرد تا چند روزی در اروپا استراحت کند اما چون اردوی بعدی تیم ملی از 10 تا 15 تیر در محل کمپ تیم‌های ملی در تهران دایر می‌شود، سفر آنها کوتاه مدت خواهد بود. در این اردو خبری از لژیونرها نخواهد بود و فقط از نفرات شاخص مقیم وطن دعوت و استفاده خواهد شد.

برانکو: در ایران بسیار محبوبم

برانکو ایوانکوویچ که بتازگی سرمربی الاهلی عربستان شده، در مصاحبه‌ای با سایت «24 Sata» کرواسی گفت خودش را لزوماً با سیاستمداران قیاس نمی‌کند اما تحت هر شرایطی در ایران بسیار محبوب است. وی افزود: فتح جام‌ها سخت است و سخت‌تر و بدتر از آن، بالا رفتن دائمی توقعات از شما بعد از کسب قهرمانی‌ها است. با این وجود، ما بهترین نتایج را در تاریخ حیات پرسپولیس به ثبت رساندیم. وی اضافه کرد: «وقتی صد هزار نفر در ورزشگاه یکصدا می‌گویند برانکو، احساس فوق‌العاده‌ای به آدم دست می‌دهد. هواداران پرسپولیس واقعاً بهترین هستند.» برانکو همچنین گفت: «من هر بازی در کنار زمین کت و شلوار بر تن دارم و به همین خاطر کت و شلوارهای زیادی تهیه کرده‌ام و شاید همین مسأله باعث ناراحتی همسرم شده باشد!» دیروز همچنین اعلام شد پرسپولیس در دفاع از حقوق خویش دومین اخطار رسمی و جدی خود را به باشگاه الاهلی عربستان صورت داده و جذب ایوانکوویچ به این باشگاه را در عین قرارداد داشتن با پرسپولیسی‌ها، ناقض قانون دانسته است.

دونده ایرانی رسماً 4 سال محروم شد

چندی پیش بود که فدراسیون جهانی دوومیدانی در نامه ای به فدراسیون ایران نمونه دوپینگ حسین کیهانی در جریان مسابقات قهرمانی آسیا را مشکوک اعلام کرد و از این ورزشکار توضیح خواست. مسئولان فدراسیون نیز طی نامه‌ای به فدراسیون جهانی به همراه برخی مدارک و مستندات از این دونده دفاع کردند اما دیروز رسماً اعلام شد که حسین کیهانی با محرومیت 4 ساله مواجه شده است. کیهانی  سال گذشته در بازی های آسیایی 2018 به مدال طلای دو 3 هزار متر دست پیدا کرد.

بازیکن دوملیتی از تیم ملی بسکتبال جدا شد

در حالی که مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال در لیست اولیه بازیکنان دعوت شده، 3 بازیکن دوملیتی را جای داده بود، یکی از آنها خیلی زود از این گردونه خارج شد. نوید نیکتاش که در روزهای اولیه تمرین تیم ملی بسکتبال حاضر بود، به دلیل مشکلات شخصی از جمع سایر نفرات جدا شد و به خارج از کشور رفت. این بازیکن که ملیت ایرانی-فرانسوی دارد و بارها برای تیم ملی به میدان رفته، بعید است دیگر شانسی برای بازی در جام جهانی داشته باشد. آرون گرامی پور و مایک رستم پور 2 بازیکن دیگر دوملیتی حاضر در اردوی تیم ملی هستند.

هاشمی سرمربی تیم ملی تفنگ شد

پس از جدایی ابراهیم اینانلو از تیم ملی تفنگ‌ و حضور وی در تیم ملی اندونزی، صحبت‌های زیادی درباره ادامه همکاری با الهام هاشمی مطرح بود. فدراسیون تیراندازی پس از پایان قرارداد هاشمی، قرارداد او را به عنوان سرمربی تیم تفنگ تمدید کرد. قرارداد هاشمی تا پایان المپیک 2020 اعتبار دارد.

بدرقه ورزشکاران به «یونیورسیاد» با حضور وزیر علوم

مراسم بدرقه کاروان اعزامی ایران به سی امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان در ناپل ایتالیا با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، محمدحسین علیزاده مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی و ورزشکاران، مربیان و سرپرستان تیم‌های اعزامی در محل وزارت علوم برگزار شد. در این مراسم مرشد خواجه وندی با نوای ضرب زورخانه به اجرای برنامه پرداخت.کاروان ورزشی ایران با ۴۱ ورزشکار در ۴ رشته تکواندو، والیبال، تیراندازی و تیروکمان در این دوره بازی‌های حضور خواهد داشت.

کناره‌گیری صنیعی‌فر و  واگذاری نساجی

«فرهاد صنیعی‌فر»، مالک باشگاه نساجی مازندران پس از کش وقوس‌های فراوان، سهام این باشگاه مازندرانی حاضر در لیگ برتر را به گروهی دیگر واگذار کرد و خود از نساجی کنار کشید. وی در پی این اقدام، پیامی برای هواداران نساجی فرستاد و آنها را به سبب صبوری‌هایشان در قبال مشکلات این باشگاه ستایش کرد و دوران حضورش در این باشگاه قائمشهری را بهترین دوران عمرش نامید.

صادقیان: دژاگه و شجاعی هفته بعد  برمی‌گردند

اردوی «پیش‌فصل» تراکتور که پیش‌تر محل برگزاری آن شهر ازمیر ترکیه تعیین و اعلام شده بود، شاید در شهر و محلی بجز آنجا برپا گردد. البته برگزاری این اردو در کشور ترکیه قطعیت یافته و آنچه حتمی نیست، شهر محل برپایی آن است. این اردو از 16 تیرماه آغاز می‌شود و حدود دو هفته به طول خواهد انجامید.  غلامرضا صادقیان، مدیرعامل تراکتور گفت اشکان دژاگه و مسعود شجاعی فعلاً در مرخصی به سر می‌برند اما از هفته بعد به تمرینات این تیم تبریزی می‌پیوندند. وی افزود: بازگشت هر دوی این نفرات با توجه به قراردادهایی که با ما دارند، امری طبیعی است اما درباره «آنتونی استوکس» و «لی هری اروین» که فصل پیش مشکلاتی با ما داشتند، آقای دنیزلی باید تصمیم بگیرد.

ذوبی‌ها با دو دروازه‌بان قرارداد بستند

ذوب آهن که به تازگی «رشید مظاهری»، سنگربان شماره یک خود را به تراکتور داده است، دیروز قرارداد «محمدباقر صادقی»، دیگر دروازه‌بان خود را برای یک فصل دیگر تمدید کرد و همسو با آن، «یوسف بهزادی» دروازه‌بان فصل پیش پدیده را نیز با انعقاد قراردادی دوساله به جمع نفرات خود آورد. دیروز همچنین «محمد طیبی»، بازیکن فصل گذشته تراکتور تبریز به تیم تازه لیگ برتری شده گل‌گهر سیرجان پیوست. این مدافع وسط قدرتی سابقه عضویت در تیم‌های استقلال خوزستان و پارس جنوبی جم را هم در کارنامه‌اش دارد و مدتی در لیگ قطر نیز برای تیم القطر به میدان می‌آمد.

کوتینیو: به آینده امیدوارتر شدیم

«فیلیپه کوتینیو»، هافبک تهاجمی تیم ملی فوتبال برزیل گفت 3 بار گلزنی در نیمه اول دیدار شنبه شب با پرو در مسابقات فوتبال کوپا آمه‌ریکای 2019 باعث محو شدن اعتماد به نفس پرویی‌ها و ثبت پیروزی نهایی 0-5 برای برزیل شد. وی که تیمش با این پیروزی نه تنها صعود خود از گروه اول به مرحله حذفی بلکه سرگروهی خود را نیز حتمی کرد، افزود: ما از دقیقه اول با اقتدار عمل کردیم و حالا با انرژی و امید بیشتری به دیدارهای بعدی خود پا می‌گذاریم و به آینده و فتح جام امیدوارتر شده‌ایم.

نظر شما