شناسهٔ خبر: 33656379 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

مروری بر اخبار مهم روز (2 تیر-23 ژوئن)؛ از رسمى شدن چند خريد استقلال تا آرامش قبل از طوفان در نقل و انتقالات اروپا

محمد رضایی

به طور خلاصه، مروری بر مهم ترین رویدادهای ورزشی یکشنبه خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

طرفداری- 2 تیر 1398، 23 ژوئن 2019؛ به مرور مهم ترین اخبار ورزشی ایران و جهان در روزی که گذشت، می پردازیم:

رسمی شدن چند خرید استقلال و تمدید قرارداد وريا غفوری

باشگاه استقلال، روز پر کاری را در نقل و انتقالات سپری کرد. آنها از چند خرید جدید تیم استراماچونی به طور رسمی رونمایی کردند. مسعود ریگی، سیاوش یزدانی، میلاد باقری، علی دشتی و محمد بلبلی قرارداد خود را با استقلال به امضا رساندند. آنها همراه با سایر بازیکنان استقلال، روز گذشته اولین تمرین خود را زیر نظر آندره آ استراماچونی سپری کردند. این درحالی است که انتظار می رود علی کریمی و پژمان منتظری به عنوان مهم ترین خروجی های استقلال، این باشگاه را ترک کنند. لازم به ذکر است وريا غفوری نیز قراردادش را به مدت دو سال با آبی های پایتخت تمدید کرد.

بازگشت فرشاد احمد زاده و نزدیک شدن آنته چاچیچ به نیمکت پرسپولیس

درحالیکه اوضاع باشگاه پرسپولیس پس از درگیری ایرج عرب با سهند حبیب زاده آشفته به نظر می رسد، گفته می شود بشار رسن در راه ترک پرسپولیس و انتقال به سوپرلیگ ترکیه است. مهم ترین تحول نقل و انتقالاتی پرسپولیس در روز گذشته، بازگشت فرشاد احمد زاده بود. این درحالی است که شایعات در مورد جانشین برانکو در پرسپولیس همچنان داغ است. از ماسیمو کاررا، الکساندر نوری و آنته چاچیچ به عنوان گزینه های نهایی پرسپولیس یاد می شود و به نظر می رسید آنته چاچیچ نسبت به سایرین، به نیمکت پرسپولیس نزدیک تر است.

دومین شکست ایران در لیگ والیبال ملت ها

تیم ملی والیبال ایران در هفته دوازدهم لیگ والیبال ملت ها مقابل فرانسه متحمل باخت 3-0 شد. درحالیکه صعود ایران به دور نهایی این رقابت ها قطعی است، کولاکوویچ به جوانان خود میدان داد تا سرانجام ایران در خانه طعم شکست را بچشد. تیم ملی ایران با کسب 10 برد از 12 بازی، قطعا یکی از شش تیم نهایی حاضر در شیکاگو خواهد بود.

آرامش قبل از طوفان در نقل و انتقالات اروپا

طی چند روز اخیر جابجایی مهمی در نقل و انتقالات فوتبال اروپا نهایی نشده است اما انتظار می رود با نزدیک شدن به روزهای پایانی ژوئن، تیم ها با جدیت بیشتری در فصل نقل و انتقالات به دنبال تقویت ترکیب خود باشند. گفته می شود یوونتوس یک قدم دیگر به جذب ماتیاس ده لیخت نزدیک تر شده است. این درحالی است که گاتزتا دلو اسپورت مدعی شده اینتر با روملو لوکاکو به توافق شخصی رسیده است اما هنوز اختلافی 25 میلیون یورویی بین پیشنهاد اینتر و درخواست منچستریونایتد وجود دارد. همچنین از ایتالیا خبر می رسد دنیله ده روسی برنامه ای برای خارج شدن از سطح اول فوتبال اروپا ندارد و قصد دارد به کارش در سری آ ادامه بدهد. گفته می شود سمپدوریا محتمل ترین گزینه پیش روی اوست. روز گذشته نام تئو هرناندز نیز در رابطه با میلان مطرح شد و حتی اخباری مبنی بر توافق روسونری با رئال مادرید بر سر انتقال این بازیکن شنیده شد.

از انگلستان هم خبر می رسد که منچستریونایتد شانس زیادی برای جذب هری مگوایر دارد. مهم ترین خبر روز گذشته اسپانیا نیز مربوط به بازگشت احتمالی دنی آلوز به بارسلونا است. گفته می شود این فول بک با تجربه برزیلی به بلوگرانا پیشنهاد شده است. در آلمان نیز لروی سانه همچنان گزینه نخست بایرن مونیخ برای تقویت پست وینگر است اما در صورت ناکامی مونیخی ها در جذب او، آنها به سراغ تیمو ورنر خواهند رفت.

مروری بر نتایج مهم ترین بازی های ملی در تورنمنت های مختلف

در جام جهانی زنان، تیم زنان فرانسه با نتیجه 2-1 برزیل را شکست داد تا میزبان راهی دور یک چهارم نهایی شود. دیدار انگلستان-کامرون نیز با برتری قاطعانه 3-0 سه شیرها خاتمه یافت. نروژ، آلمان، فرانسه و انگلستان فعلا 4 تیم از 8 تیم نهایی جام جهانی زنان را تشکیل می دهند.

در رقابت های یورو زیر 21 سال و از گروه B، دانمارک 2-0 صربستان را شکست داد و آلمان مقابل اتریش به تساوی 1-1 رسید. ژرمن ها با ٩ امتیاز مقتدرانه راهی نیمه نهایی شدند، ضمن اینکه جواز حضور در المپیک 2020 را کسب کردند. دانمارک با وجود کسب پیروزی مقابل صربستان، حذف شد تا ایتالیا همچنان برای صعود به دور بعدی به عنوان بهترین تیم دوم، شانس داشته باشد.

در رقابت های کوپا آمریکا، تیم ملی آرژانتین سرانجام جواز صعود به دور بعدی را کسب کرد. شاگردان اسکالونی با نتیجه 2-0 از سد قطر گذشتند. تیم ملی کلمبیا نیز با نتیجه 1-0 پاراگوئه را شکست داد. کلمبیا و آرژانتین از گروه دوم این رقابت ها به دور یک چهارم نهایی صعود کردند تا به جمع برزیل و ونزوئلا اضافه شوند. پرو نیز به عنوان یکی از برترین تیم های سوم گروه ها، راهی دور بعدی شد.

نظر شما