شناسهٔ خبر: 33655533 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

وزارت دفاع چراغ ساخت مسکن کارمندی را روشن کرد

تفاهم‌نامه همکاری برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی میان وزرای راه و شهرسازی و دفاع به‌منظور تأمین بخشی از مسکن نیروهای مسلح امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری بر اساس این تفاهم‌نامه، مقرر شد این دو وزارتخانه با استفاده از ظرفیت‌ها و توان طرفین و همکاری نهادها و بانک‌ها حداکثر تا ۲ سال یعنی پیش از پایان دولت دوازدهم، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای تأمین نیاز مسکن کارکنان نیروهای مسلح احداث کنند.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه این برنامه دو سالانه است و برنامه‌ریزی شده تا پایان سال ۹۹ تکمیل شود، گفت: این اقدام جدای از طرح اقدام ملی برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور برنامه‌ریزی شده و برنامه‌های طرح اقدام ملی به‌صورت هم‌زمان در دستور کار قرار دارد. اسلامی با اشاره به اینکه در طرح اقدام ملی تاکنون ساخت ۱۴۰ هزار واحد شروع شده اظهار کرد: در هفته‌های آتی تفاهم‌نامه‌های مختلفی امضا می‌شود و ساخت مسکن در سراسر کشور عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

به گفته اسلامی، به‌زودی احداث ۱۱۰ پروژه مسکونی از طرح اقدام ملی نیز با حضور رئیس‌جمهوری آغاز خواهد شد. وزیر راه و شهرسازی درباره ویژگی‌های تفاهم‌نامه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با وزارت دفاع، گفت: احداث این واحدها در چهارچوب ضوابط و مقررات با دستور مقام معظم رهبری نسبت به احداث مسکن در اراضی خود نهادها و وزارتخانه‌ها انجام می‌شود و برای احداث آن هم بانک‌های عامل تا ۸۰ درصد هزینه‌های ساخت را در قالب تسهیلات در اختیار سازندگان قرار می‌دهند ضمن اینکه در پایان وام سازنده به خریدار منتقل می‌شود و خریداران می‌توانند با پرداخت اقساط نسبت به تملک واحدهای مسکونی اقدام کنند.

امیرسرتیپ حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: وزارت دفاع در امر تولید مسکن، اشتغال و سایر سیاست‌ها، همگام با دولت قدم برمی‌دارد. حاتمی با تاکید بر اینکه وزارت دفاع در تولید مسکن به رونق تولید، اشتغال و سایر سیاست‌های دولت کمک خواهد کرد، افزود: در جریان این طرح، با همکاری صمیمانه و خواست صادقانه تلاش می‌کنیم تا در دو سال باقیمانده دولت بتوانیم این طرح را محقق کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما