شناسهٔ خبر: 33653333 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حرکت ناو آمریکایی برای مذاکره است نه برای جنگ/ ایران و آمریکا وارد فاز جنگ‌های پُست‌مدرن شدند

زارعی گفت: شلیک واقعی در اینجا به قوهٔ شناختی است؛ حرکت ناو برای مذاکره است نه برای جنگ.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی زارعی رئیس بسیج اساتید کشور در آیین معرفی استادان تراز انقلاب اسلامی که به همت بسیج اساتید دانشگاه آزاد در واحد یادگار امام (ره) برگزار شد، با بیان اینکه ایران و آمریکا وارد فاز جنگ‌های پُست مدرن شدند، گفت: درگیری‌های اخیر ایران و آمریکا پیرامون ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و پهپاد گلوبال هاوک نشان داد، این دو کشور با دوری از جنگ نظامی، در حال سازماندهی سیاست‌های نوینی از درگیری هستند که اساس آن دوری از جنگ‌های فیزیکی دورهٔ تجدّد، و وارد شدن در مرحلهٔ جنگ‌های پسا تجدّد یا پُست مدرن است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در تشریح وضعیت جدید ایران و آمریکا گفت: در این سیاست نوین درگیری بین ایران و آمریکا، به جنگ به عنوان یک موضوع بین رشته‌ای نگاه می‌شود و دالّ مرکزی آن مصادرهٔ قوّهٔ شناخت مردم است.

وی ادامه داد: در این جنگ، ناو‌ها حرکت می‌کنند، اما شلیک نمی‌کنند، پهپاد‌ها حرکت می‌کنند حتی اگر اسقاط هم شوند موجب درگیری نظامی نمی‌شود، زیرا بناست این سیاست‌ها با کمک روان شناسی سیاسی و جامعه شناسی سیاسی تا خانه‌های مردم امتداد پیدا کنند و روی اراده ملّی اثر گذار شوند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد:، چون دست برتر در این حوزه، نه وسایل سخت افزاری که دانش و فناوری‌های پیشرفته است، در سیاست درگیری‌های نوین و پست مدرن، بمب اتم، هواپیمای B ۵۲، ناو‌های هواپیما بر و. وسایلی بی ارزش ارتجاعی و فقط هزینه زا هستند و صرفا ابزار‌های واردکردن رقبا بر سر میز مذاکره به شمار می‌آیند

زارعی تصریح کرد: شلیک واقعی در اینجا به قوهٔ شناختی است؛ حرکت ناو برای مذاکره است نه برای جنگ، کاخ سفید روی پیوست‌های رسانه‌ای ناو‌ها حرکت می‌کند.

این استاد دانشگاه گفت: این که رهبر فرزانه انقلاب می‌گویند «نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگ خواهد شد» از این رو است که ایشان بین جنگ فیزیکی و جنگ شناختی، به خوبی به جنگ شناختی تسلط دارند ایشان از روی حکمت می‌دانند که تاجر قمار باز آمریکا جنگ نخواهد کرد و می‌خواهد بدون شلیک گلوله به پیروزی دست یابد.

رئیس بسیج اساتید اضافه کرد: این همان حرفی که جان کری خطاب به مسوولان نمایندگی آمریکا در وین بعد از امضای برجام گفت که بروید برای نوه‌های‌تان داستان ما را بگویید که بدون شلیک یک گلوله ایرانیان را بردیم؟!

وی اظهار داشت: سیاستمداران ما و سفرای ما باید بدانند جنگ چیست و جنگِ جنگ کدام است؟ جنگ کنونی، جنگ شناختی است و این را نخبگان سپاه و ارتش به عنوان فرزندان فکور ایران به درستی ادراک کرده اند؛ تفاوت گذاشتن دو هدف هواپیمایی با سرنشین و بی سرنشین و اسقاط دومّی، یعنی این که ایرانیان ادراک کردند که در سیاست درگیری نوین و پست مدرن، باید کدامیک را مورد هدف قرار داد.

زارعی یادآور شد: این که در اقتصاد، سیاست و فرهنگ، ایران و آمریکا در حال درگیری اند الّا در خود بخش نظامی، معلوم است که آرایش‌ها حول اراده هاست و جنبش استادی کشور به این دلیل به هوشمندان سپاه و ارتش و به ملت ایران تبریک می‌گوید که هم جنگ موضعی، تاکتیکی و هم جنگ شناختی را یک جا برده اند؛ واگرنه کشوری که در یک روز هیروشیما و ناکازاکی را با خاک یکسان کرده نمی‌توانست برای کشته شدن احتمالی ۱۵۰ نفر دستور حمله به ایران را در ازای سقوط پهپاد فوق پیشرفته گلوبال هاوک ملغی کرده باشد؟!

وی گفت: تجربهٔ سیاست درگیری‌های نوین در سپاه و ارتش با غربی‌ها به خصوص با آمریکایی‌ها باید برای همهٔ کارگزاران از جمله سفراء، وزراء، استانداران، بخشدران و دانشگاه‌ها و جنبش استادی باید این باشد که در روند این تحریم‌های ظالمانه با تکیه بر جنگ شناختی از موضع عمل خود به تولید ارزش افزوده برای ایرانیان مبادرت کنند.

این استاد دانشگاه افزود: اگر فرزندان فکور و نخبه ایران سرمایهٔ دویست و پنجاه میلیون دلاری آمریکا را مورد اصابت قرار دادند و سرمایه اجتماعی و حقوقی ایران را غنا بخشیدند؛ یکصد نمایندگی سیاسی ایران و حدود پنجاه رایزنی فرهنگی ایران و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و بخشداری‌های سراسر کشور باید به ازای سیاست نخبگی گارگزاران در فناوری‌های دانشی مقاومتی، تحریم‌ها را دور زده و گرهی از گره‌های مردم باز کنند.

زارعی تاکید کرد: ایران و آمریکا با نشانه گذاری‌های متافیزیکی از حرکت فیزیکی ناوها، پهپاد‌ها و عملیات‌های تبیینی پس از آن از طریق خبر، انیمیشن و فیلم، در حال انتشار پیام‌های ضروری به همسویان خود در عالم هستند؛ ضمن این که پیامی که ایرانیان از نوع و کیفیت ملاقات با فرستاده ژاپنی آمریکا به جهانیان اعلام کردند در تراز برخورد امام خمینی با گورباچف در سال ۶۷ بود.

وی اضافه کرد: امام خمینی و امام خامنه‌ای هردو از موضع دانش و حکمت به دلیل تسلط بر جنگ شناختی و جنگ اراده‌ها، بدون قرار دادن کشور در وضعیت جنگی، توازن را به نغع اسلام و ایران در مقابل غرب تغییر دادند؛ چیزی که در شرایط عادی در ظرفیت‌های رایج دیپلماتیک وجود ندارد و دیپلمات باید به این تجربه‌ها مسلط شوند.

انتهای پیام/

نظر شما