شناسهٔ خبر: 33649635 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

رد خبر «مسدود شدن کد تائید تلگرام» توسط اپراتورهای ایران/اگر می‌توانستیم جلوی ارسال کد را بگیریم نیاز به فیلتر نبود/ اصرار بر نصب تلگرام X مشکوک است

یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات «مسدود شدن کد تائید تلگرام» توسط اپراتورهای ایران را رد کرد و گفت: اگر می‌توانستیم جلوی ارسال کد را بگیریم، نیاز به فیلتر تلگرام نبود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، از ساعاتی پیش خبر «کد تایید» «مسدود شدن کد تائید تلگرام» توسط اپراتورهای ایران دست به دست شد، موضوعی که باعث نگرانی کاربران این پیام‌رسان شده است.

در یکی از این خبرها آمده است؛  ارسال «کد تایید» تلگرام توسط اپراتورهای ایران مسدود شده است، این اقدام در ادامه فیلترینگ پوسته‌های فارسی و فیلترینگ شدیدتر تلگرام است. به هیچ عنوان از اکانت خودت خارج نشوید چرا که کد تاییدی برای ورود مجدد دریافت نخواهید کرد. همچنین سعی کنید اگر یک اکانت در تلگرام رسمی دارید در تلگرام X نیز آن را اضافه کنید تا اگر زمانی به طور اشتباه برنامه را پاک کردید و یا مجبور به پاک کردن آن شدید اکانت خود را در تلگرام X داشته باشید.

گردش این خبر با متن فوق در فضای مجازی درحالی است که یک منبع آگاه در وزارت ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا آن را رد کرد.

وی تاکید کرد: اگر می‌توانستیم جلوی ارسال «کد تایید» تلگرام را بگیریم، نیاز به فیلتر نبود.

به گفته این منبع آگاه، خبری که در فضای مجازی در حال گردش است، احتمالا مربوط به هات‌گرام و تلگرام طلایی است که گفته می‌شود ایرانی هستند و سرورهای آن‌ها در داخل ایران قرار دارد.

وی یادآور شد: پیش‌تر هم درباره خاموش شدن سرور این پیام رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شده بود و نباید باعث غافلگیری کاربران آن شود.

به گزارش ایلنا، نکته قابل توجه دیگر در این خبر، تاکید به استفاده از تلگرام X است. اصرار بر نصب تلگرامی که یک پروژه امتحانی از تلگرام است و چندین بار هم توسط کمپانی تلگرام این موضوع تاکید شده که این اپ در مرحله آزمایشی خود قرار دارد. کافی است یک باگ امنیتی کوچک در این برنامه که همچنان در حالت آزمایشی است، یافت شود و شما را با مشکلات محفاظتی مختلف رو‌به‌رو کند.

نظر شما