شناسهٔ خبر: 33647272 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور:

بیش از ۲ میلیون نفر در طرح اوقات فراغت مساجد شرکت کردند

خرم آباد - ایرنا -  رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد کشور گفت: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در طرح اوقات فراغت کانون های مساجد شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه کشوری طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در سالن ارشاد شهر پلدختر اظهار داشت: با توجه به وقوع سیل ۱۲ فروردین ماه سال جاری تصمیم بر این گرفته شد مراسم افتتاحیه کشوری طرح اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در این شهر برگزار شود.
وی به آیه شریفه قرآن کریم اشاره کرد و افزود: در پس هرسختی آسانی است و از تاکید خداوند متعال بر این موضوع که در پس هر سختی آسانی است، این امردر همدلی مردم سراسر کشور در جریان وقوع سیل در پلدختر به منزله‌ی یسر و آسانی پس از عسر و سختی بود.
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور گفت: مردم با همدلی، انسجام، همنوایی و هم آوایی در سراسر کشور در جریان وقوع سیل پل دختر با این حجم و ظاهر سخت به کمک مردم سیل زده پلدختر شتافتند و حتی مردم خارج از کشور به عنوان انسان به خاطر سیل پلدختر ابراز تأسف کردند.
وی افزود: با توجه به حضوری که در نخستین روزهای سیل در پلدختر داشتم فضای آن روزها در شهرستان سیل زده پلدختر با فضای امروز قابل قیاس نیست واین به لطف خداوند، نتیجه زحمات، تلاش‌ها و همدلی همه مردم است.
حجت الاسلام ارزانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد: با گذشت شرایط بحران سیل در پلدختر به حالت عادی، مشکلات مردم سیل زده، رنج دیده و آسیب دیده به فراموشی سپرده شود بلکه کار اصلی در این زمینه تازه آغاز شده است.
وی افزود: بخش دوم فعالیت‌ها، در شهرستان پلدختر که باید با قدرت و قوت بیشتر به آن توجه و پرداخته شود ترمیم و بازسازی راه‌های مواصلاتی، ایجاد فضای اشتغال و رونق است که باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشورگفت: حدود ۲۵ هزار کانون مساجد در کشور وجود دارد که ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عضو سامانه سجا هستند که با توجه به کانون‌های مساجد فعالیت متعددی در آنان در موضوعات مختلف صورت می‌گیرد.
وی تاکید کرد: شب ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) با ملاک قراردادن برنامه‌ها و فعالیت‌های ثبت شده اعضای کانون‌های مساجد یک استان، شهرستان و شهر در طرح پایتخت فهما به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد ایران انتخاب و معرفی می‌شود.
حجت الاسلام ارزانی یادآور شد: ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری استان لرستان و ۳۹ کانون شهرستان پلدختر نیز برای انتخاب در این طرح فعالیت‌های خود را در سامانه ثبت می‌کنند که با توجه به هر فعالیت امتیاز می‌گیرند و در کل ملاک انتخاب جمع امتیازات است.
وی افزود: کاروان دهه کرامت با ترکیب هنرمندان و بچه‌های شاخص مسجدی در ۱۰ استان کشور با برنامه‌های فرهنگی و هنری حضور پیدا می‌کنند که یکی از این استان‌ها، استان لرستان و شهرستان پلدختر است.
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه به دنبال انتخاب پایتخت فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) هستیم، گفت: در این راستا یک استان به عنوان استان پایتخت انتخاب شده و پرچم‌دار فرهنگ و هنر مساجد ایران می‌شود و امیدواریم لرستان که در سیل اخیر آسیب شدیدی دیده بتواند ورود پیدا کند.
۷۲۷۲/۷۲۷۳

نظر شما