شناسهٔ خبر: 33646815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

از موزه جانورشناسی دانشگاه تهران دیدن کنید + عکس

نمایندگی البرز

مدیر روابط عمومی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: موزه جانورشناسی و کاخ سلیمانیه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برای فصل تابستان آماده ارائه خدمت به شهروندان است.

صاحب‌خبر -

‌سیدعلی سیدمیرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا‌، گفت: موزه جانورشناسی و کاخ سلیمانیه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج، روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه (روزهای فرد هفته) در تابستان ۹۸ از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ آماده ارائه خدمات به شهروندان و بازدید کنندگان عزیز است.

سیدمیرزایی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند از بلوار امام زاده حسن (ع) - سه راه خوابگاه - درب غربی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و میدان امام حسین (ع) -خیابان مصباح-درب جنوبی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی برای بازدید از این دو مکان مراجعه کنند.

وی در پایان اعلام کرد: علاقه‌مندان همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۲۸۱۹۲۵۶ داخلی ۴۵۴ و ۴۵۳ تماس بگیرند.

به گزارش ایسنا، موزه جانورشناسی دانشگاه تهران در کرج یکی از منحصر به فردترین موزه‌های جانور شناسی کشور است که دارای مجموعه جالبی از گروه‌های مختلف جانوری شامل پستانداران، پرندگان، خزندگان، آبزیان خصوصاً حشرات و گونه‌های زیان‌آور و یا مفید کشاورزی را در خود جای داده و در کنار آن روش‌های مبارزه با حشرات نیز به نمایش گذاشته شده است.

به عنوان نمونه می‌توان به نگهداری زرافه شش متری، مورچه‌خوار، ببر، مار بوآ، کانگرو و … به صورت تاکسیدرمی در این موزه اشاره کرد.

کاخ سلیمانیه هم به دستور فتحعلی شاه قاجار بین سال ۱۲۲۵ تا ۱۲۲۷ توسط محمد حسین خان نظام الدوله معروف به صدر اصفهانی بنا شده است، اهمیت این کاخ در وجود نقاشی‌های دیواری آن نهفته است چون برخی از نقاشی‌های این بنا از جمله تصویر بنیانگذار سلسله قاجار (آقا محمدخان) در هیچ جای دیگری وجود ندارد و این تصویر تنها تصویر ثبت شده از او است.

انتهای پیام

نظر شما