شناسهٔ خبر: 33646350 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل زندان های سمنان:

۵۲ درصد پست های سازمانی اداره کل زندان های سمنان خالی است

سمنان- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان گفت: ۵۲ درصد پست های سازمانی در این اداره کل، به دلیل صادر نشدن دستور جذب نیرو، خالی است.

صاحب‌خبر -

محمود باهنر روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه در سالن جلسات دادگستری کل استان سمنان افزود: تسهیل در رونده رسیدگی به مشکلات زندانیان نیازمند تکمیل پست‌های سازمانی مصوب اداره کل زندان‌های استان سمنان است.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۹ هزار و ۶۳۰ مرتبه زندانیان به مراجع قضائی اعزام شدند که انتقال این متهمان با توجه به شرایط آنان نیازمند امکانات ویژه است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان تصریح کرد: در سال گذشته ۹۹۶ زندانی از زندان‌های استان آزاد شدند و ۴۳۹ زندانی هم شامل تخفیف در مجازات شدند.

باهنر اضافه کرد: با اجرای طرح آزادی و عفو زندانیان تعداد زندانیان استان سمنان در پایان سال ۹۷ دست کم به یک هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ دست کم چهار هزار و ۷۶۵ نفر وارد زندان شدند که این رقم برای سال گذشته ۴.۵ درصد افزایش یافت.

باهنر خاطر نشان کرد: ۴۵ تا ۵۰ درصد از ورودی زندانیان در استان سمنان جوانان، ۲ درصد افراد زیر ۱۸ سال و ۸۰ درصد بومی و ۲۰ درصد غیربومی هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان گفت: در سال ۹۷ دست کم هشت میلیارد تسهیلات برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی به زندانیان استان پرداخت شد.

در تقویم جمهوری اسلامی هفت تیر و سالروز شهادت دکتر بهشتی روز قوه قضائیه نام گذاری شده است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

برچسب‌ها:

نظر شما