شناسهٔ خبر: 33645293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار جمعی از علمای شیعه و سنی؛

سیدحسن خمینی: ایران توانایی ایستادگی در مقابل ظلم موجود را دارد

شهرری- ایرنا- یادگار امام گفت: قدرت امت اسلامی در این است که مرزهای امنیتی آن از مرزهای جغرافیایی اش فراتر رفته و همین قدرت موجب توانایی و ایستادگی کشور در برابر ظلم موجود است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی شامگاه شنبه در دیدار با جمعی از علمای شیعه و سنی، وحدت امت اسلامی را از بزرگترین پیام‌های انقلاب دانست و گفت: همه ما یک امت هستیم و اختلافات داخلی ما نباید باعث انشقاق شود.

وی افزود: شما بدلیل زندگی در غرب و دور بودن از مراکز دعوا، بی دلیل بودن این کنش ها را بهتر لمس می کنید و باید بدانیم که مسلمانان در این دنیا تنها هستند.

تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) گفت: وحدت همه مذاهب اسلامی و بلکه بالاتر شعار کلیدی انقلاب اسلامی است، یعنی وحدت همه موحدین عالم پیرامون این شعار است که ظلم نکنیم و حقوق انسان را محترم بشماریم.

وی در ادامه به قدرت انقلاب در ابتدای پیروزی و واقعه طبس اشاره کرد و اظهار داشت: امروز قدرت جمهوری اسلامی به مراتب از آن روزها بیشتر است.

یادگار امام بیان کرد: رهبر معظم انقلاب مسیر را خوب و محکم ادامه دادند و هم اکنون جمهوری اسلامی ایران در جنبه‌های مختلف توانمند است تا در مقابل ظلم موجود ایستادگی کند و در عین حال چشم امید به کمک همه مسلمانان جهان نیز دارد.

وی ادامه داد: امروز قدرت امت اسلامی در این است که مرزهای امنیتی آن از مرزهای جغرافیایی اش بزرگ‌تر است.

سید حسن خمینی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نمونه بسیار خوبی از حفظ دین، مردم سالاری، حضور مردم در صحنه و حاکمیت ملت است، افزود: یکی از ویژگی‌های بارز نظام اسلامی ایران اعتراف به داشتن برخی عیب‌ها و کاستی‌هاست و مردم و مسولان با همدیگر برای رفع کاستی ها تلاش کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به بحث عرفانی «وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت» اشاره کرد و ادامه داد: این امر در سیاست ایران بسیار خوب جلوه کرده و نظام اسلامی توانسته این شاخصه را در ایران ایجاد کند؛ در حالی که در داخل کشور تکثر همه عقاید را هم می‌بینیم.

۳۲۱۸/‌۶۰۰۳

نظر شما