شناسهٔ خبر: 33644526 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان:

شرکت توزیع برق همدان درحوزه منابع انسانی با مشکل جذب نیرو روبروست

همدان - مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان بابیان اینکه در حوزه منابع انسانی مشکل جذب نیرو داریم، گفت: امکان تبدیل وضعیت ۵۹۳ نفر نیروی خدماتی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهیدی پیش از ظهر یکشنبه در آئین تکریم و معارفه معاون منابع انسانی شرکت توزیع برق با بیان اینکه منابع انسانی جایگاه بسیار پراهمیتی دارد، اظهار داشت: نیروی انسانی به عنوان ثروت یک سازمان به شمار می‌رود و تعیین‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی سبب توسعه و رشد اقتصادی کشورها شده و جایگاه کشورها به جایگاه انسانی آن بستگی دارد، گفت: نمونه بارز این ثروت، کشورهایی است که وسعت و حجم کوچکی دارند اما از نظر رشد اقتصادی سرآمد هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه نیروی انسانی سرمایه‌ای است که ارزش افزوده دارد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این امر، باید برنامه‌ریزی مناسبی در خصوص منابع انسانی شرکت صورت گیرد.

وی بابیان اینکه باید جایگاه شرکت را در آینده ارتقا دهیم و این مهم میسر نخواهد شد مگر اینکه به صورت جمعی همه ارکان مدیریتی روی این قضیه کار کنند، به ضرورت آموزش اشاره و عنوان کرد: از مهمترین مباحث شرکت آموزش مؤثر است چراکه اگر نیروها به صورت مؤثر آموزش ببینند ۱۰۰ درصد در فرآیند کلی نتایج و آثار آن را مشاهده خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به اینکه هر چه شبکه برق پایداری بالاتری داشته باشد شاخص انرژی توزیع نشده ارتقا می‌یابد، گفت: آموزش و مهارت در بدنه سازمانی یا نیروهای سازمانی از اهداف کلی این شرکت است که باید به صورت مؤثر پیگیری شود تا که اثرگذار باشد.

استفاده از فناوری‌های جدید

وی با اشاره به استفاده از فناوری‌های جدید یادآور شد: اگر فناوری در سازمان جایگزین می‌شود، باید نیروی انسانی آن و آموزش مرتبط با آن نیز برای بهره‌وری بالا پیش‌بینی شود.

شهیدی بیان کرد: باید با استفاده از تجربه مدیران، مدیریت دانش را در شرکت جاری کنیم و از دانش عمومی سال‌های گذشته در بانک اطلاعاتی استفاده شود تا با رفتن یک نیرو اطلاعات و آمار گسسته نشود بلکه جمع‌بندی شده و قابلیت استفاده در بخش‌های دیگر را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه منابع انسانی مشکل جذب نیرو داریم که یک چالش اساسی در تمام شرکت‌ها است، افزود: ۵۹۳ نفر نیروی خدماتی داریم که با توجه به سابقه کاری بالای ۲۰ سال عملاً نه در آزمون می‌توانند شرکت کنند و نه امکان تبدیل وضعیت وجود دارد که یکی از چالش‌های اصلی شرکت‌ها است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در خصوص اضافه کاری‌ها و مشاغل سخت و زیان‌آور گفت: طرح طبقه‌بندی مشاغل مربوط به مصوبه سال ۷۶ است که باید ایجاد انگیزه صورت گیرد و پرداختی‌های بخش کارگری که سنگینی کار متوجه آنها است نیاز به بازنگری دارد.

مدیرکل دفتر توسعه منابع انسانی و امور اداری شرکت توانیر نیز در ادامه با بیان اینکه پایه و بنیان سازمان‌ها، نیروی انسانی است، گفت: اگر دنیایی تجهیزات و برنامه داشته باشیم نیروی انسانی می‌خواهد.

سید ضیاالدین فخری با اشار به اینکه نقش منابع انسانی خط مشی فردی و گروهی را به نظم می‌کشد، افزود: با وجود این امر منابع انسانی نمی‌تواند نقش اصلی خود را در یک سازمان پیاده کند.

وی تاکید کرد: کسانی که به عنوان منابع انسانی منصوب می‌شود، مانند دیگر واحدها مورد حمایت قرار گیرد و نشان داده شود که جایگاه معاونت نیروی انسانی بسیار اثرگذار است.

نظر شما