شناسهٔ خبر: 33635728 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

ساقط کردن پهپاد آمریکایی مشت محکمی به دهان یاوه گویی های سران آمریکایی زد

پزشکیان با اشاره به ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا در خلیج فارس گفت: این حرکت ایران مشت محکمی به دهان یاوه گویی های سران آمریکایی جنایتکار زد و ثابت کرد که مردم ایران به این راحتی ها تسلیم این یاوه گویی ها نخواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «مسعود پزشکیان» در نطق آغاز جلسه علنی امروز یکشنبه 2 تیر ضمن تبریک به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: در هفتم تیر 1360 شهید آیت الله بهشتی با 72 تن از مسئولان کشور در دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست مجاهدین خلق به شهادت رسیدند.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نامگذاری این هفته حامل این پیام است که جمهوری اسلامی ایران بیشتر از هر حکومت، دولت و ملتی آماج ترور و کشتارهای خیابانی قرار گرفته است. ایران اسلامی به خاطر پیگیری استقلال، آزادی و حزب تمامیت ارضی خودش از ابتدای انقلاب تا امروز همواره از سوی آمریکا و ایادی قسم خورده این رژیم به دنبال براندازی نظام این کشور بوده و هست و سیاست هایی که امروز این کشور در پیش گرفته است در ادامه سیاست های شومی است که در گذشته نیز داشته است.

 

وی اضافه کرد: آمریکا مدعی تروریست بودن ایرانیان است، پس چه کسانی که امام جمعه های ما را به شهادت رساندند؟ اینان خود را به نفهمی و ناآگاهی زدند، چه کسی جوانان، مسئولان، قضات و بزرگان ما را ترور کرد؟ در شهریور 1360 و منفجر کردن دفتر نخست وزیری، رییس جمهور و نخست وزیر ما را به شهادت رساندند و با اقدامات آمریکا در منطقه و پشتیبانی هایی که از صدام جنایتکار انجام دادند، بمباران های شیمیایی را پشتیبانی کردند.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتارهای آمریکا همواره دوگانه و مغرضانه بوده است، گفت: مسئولان آمریکایی اکنون با فرستادن ناوهای جنگی و نیروهای نظامی به منطقه تصور می کنند می توانند ملت و جوانان کشور را به زانو درآورند.

 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با کاری که در ساقط کردن پهباد فوق پیشرفته آمریکا در خلیج فارس انجام دادند، مشت محکمی به دهان یاوه گویی های سران آمریکایی جنایتکار زدند و به آنها اثبات کردند که ملت ایران به این راحتی تسلیم این یاوه گویی ها نخواهد شد.

 

وی بیان کرد: این گونه نیست که ملت ما و جوانان ایران به این راحتی ها سر خم کنند و جا خالی دهند و در برابر آنها تسلیم شوند. کسی که تصمیم به مذاکره داشته باشد، بدترین تهدیدها و تحریم ها را بر این مردم تحمیل نمی کند؛ دولتی که تصمیم به مذاکره دارد، توافقات گذشته را پاره نمی کند و مذاکرات را زیر پا نمی گذارد. هیچ گاه نمی شود به آدم هایی که به راحتی زیر میز مذاکره می زنند و از توافقات خارج می شوند، اعتماد کرد. مسئولان و ملت ایران به این راحتی ها در مقابل آمریکا و دشمنان سر خم نمی کنند.

 

پزشکیان تاکید کرد: آمریکا و دار و دسته اش بدانند که ایران و کشور ما در مقابل تهدیدهای آنها به این راحتی ها تسلیم نمی شود و تا پای جان مقاومت می کند و با قدرت ادامه می دهند.

 

وی با ابراز امیدواری از اینکه این روند با انسجام و وحدت داخلی ادامه پیدا کند، گفت: تروریست واقعی آمریکاست، این کشور است که حکومت ها و کشورها را به هم می زند و پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار گروه های تروریستی قرار می دهند و ناامنی ایجاد می کند، همین کشور صحبت از مذاکره می کند. با چه کسی باید مذاکره کرد؟ با کسی که جز ذلیل کردن مردم ایران به چیز دیگری فکر نمی کند؟ آنان باید خواب این را ببینند.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز روز عزت و سربلندی کشور و ایران ماست و به قوه قضاییه و پاسداران سربلند کشورمان تبریک می گوییم و از جانبازان و عزیزان مان یاد می کنیم.

 

در پایان سخنان پزشکیان، نمایندگان با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا از این سخنان حمایت کردند./

نظر شما