شناسهٔ خبر: 33635206 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

وکیلی با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات:

ساختار دانشگاه آزاد باید به سمت پاسخگویی تغییر کند

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه مادامی که ساختار پاسخگو نباشد، این گزارش ها تشریفاتی است و با خیال راحت بایگانی می شود، بیان کرد: ساختار دانشگاه آزاد باید پاسخگو شود، چرا که معیوب است. تا زمانی که با تشکیلات غیرپاسخگو روبرو هستیم، حوادث این چنینی تکرار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدعلی وکیلی در نشست علنی امروز (یکشنبه 2 تیرماه) مجلس شورای اسلامی درخصوص گزارش رئیس دانشگاه آزاد و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: ما در برخورد با چنین حوادثی همیشه به دنبال مقصر هستیم، به طورمثال هواپیما سقوط می کند، پس از بررسی می گوییم خلبان مقصر است یا شرایط آب و هوا نامساعد بود، در این گزارش نیز به همین شیوه عمل شده و خرابی ترمز ماشین و شیب مسیر را علت ایجاد این حادثه مطرح می کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیا این گزارش می تواند جان 7 دانشجو را بازگرداند؟ چه کسی باید پاسخگوی مصدومیت 27 دانشجو باشد؟ آیا ما با این گزارش وظیفه و مسئولیت خود را انجام داده ایم؟

وی اظهار کرد: علی رغم تحسین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای تهیه گزارش مربوط به حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که مردم چنین رفتاری را از ما نمی پذیرند، مردم از ما می پرسند که برای جلوگیری از بروز مجدد چنین حوادث چه اقدامات پیشگیرانه ای انجام می شود؟ چه تضمینی وجود دارد که این حادثه تکرار نشود؟

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که آیا گزارش تهیه شده در رابطه با حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات خون بهای 7 جوان کشته شده است؟ خاطرنشان کرد: در گزارش مطرح شده که کارفرما نظارت کافی بر پیمانکار نداشته، همچنین وسیله نقلیه مشکل فنی داشته است، آیا این مشکلات زیبنده جمهوری اسلامی ایران است؟

وکیلی با بیان اینکه مادامی که ساختار پاسخگو نباشد، این گزارش ها تشریفاتی است و با خیال راحت بایگانی می شود، ادامه داد: ساختار دانشگاه آزاد باید پاسخگو شود، چرا که معیوب است. تا زمانی که با تشکیلات غیرپاسخگو روبرو هستیم، حوادث اینچنینی تکرار می شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که ابزار نظارت مجلس بر دانشگاه آزاد چیست؟ تصریح کرد: ما باید فکری به حال ساختار این دانشگاه کنیم تا پاسخگو شود./

پایان پیام

 

نظر شما