شناسهٔ خبر: 33633015 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -


رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:
مجوزی برای اسلحه نجفی صادر نکردیم

گروه حوادث:/ رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خبر صدور مجوز برای اسلحه نجفی - شهردار اسبق تهران - را کذب خواند.  حجت‌الاسلام والمسلمین «شکرالله بهرامی» در حاشیه تجدید میثاق رئیس و مسئولان عالی دستگاه قضایی با آرمان‌های امام راحل در نخستین روز هفته قوه قضائیه گفت: خبر منتشره مبنی بر اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح به «نجفی» مجوز حمل سلاح داده، دروغ و این خبر از سوی وکیل وی مطرح شده بود. شاید وکیل می‌خواسته بگوید از طرف سازمان‌های نیروهای مسلح که به‌ اشتباه سازمان قضایی نیروهای مسلح را مطرح کرده است که کذب و دروغ بود. ما دنبال این هستیم که ببینیم ایشان جوابی می‌دهد یا خیر و اگر جوابی ندهد نسبت به این قضیه شکایت خواهیم کرد. وی همچنین درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی اهواز که 31 شهریور سال 97 رخ داد گفت: تحقیقات در این پرونده تمام شده و آماده صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست است و بزودی به دادگاه ارسال می‌شود. اتهامات برخی متهمان در این پرونده سهل‌انگاری و برخی نیز تعمداً اقدام نکردن است.وی اضافه کرد: در این پرونده به اتهامات کسانی رسیدگی کردیم که در انجام وظیفه خود سهل‌انگاری کردند نه کسانی که در ترور دخیل بودند. رسیدگی به پرونده افراد دخیل در ترور، در دست ما نیست.

رقص چوب در عروسی رنگ خون گرفت

گروه حوادث/ پسر نوجوان که در یک جشن عروسی به هواخواهی از پدرش، یکی از میهمانان را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، صبح دیروز در شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.این جنایت ساعت یک بامداد نوزدهم بهمن سال 95، در یک تالار عروسی در منطقه یافت آباد تهران اتفاق افتاد و جوان 24ساله‌ای به نام نادر به قتل رسید. در این عروسی چند نفر از میهمانان درحال رقص محلی با چوب بودند که بین آنها نزاع در گرفت و در جریان زد و خورد جوانان، بستگانشان هم به طرفداری از آنها وارد نزاع شدند اما در این میان یک جوان کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.مأموران هنگام بازبینی دوربین‌های مداربسته تالار عروسی، تصویر نوجوانی را دیدند که چاقویی از زیر پیراهنش درآورد و نادر را مجروح کرد.این نوجوان 16ساله به‌نام فرید دستگیر شد و در بازجویی گفت: آن شب در مراسم عروسی، نادر با چاقو به سمت پدرم حمله کرد. من هم به هواخواهی از پدرم، چاقویی را که زیر لباسم بود، بیرون آوردم و ضربه‌ای به او زدم و در شلوغی جمعیت فرار کردم.
فرید پس از اعتراف به قتلی که مرتکب شده بود در شعبه پنجم دادگاه کیفری محاکمه شد اما به خاطر اینکه 16سال داشت قضات او را به پرداخت دیه وپنج سال حبس محکوم کردند. با این حال قضات دیوان عالی کشور حکم را تأیید نکردند چراکه اظهار داشتند اینکه در جلسه هفت نفره کمیسیون پزشکی قانونی اعلام شده بود متهم دارای رشد و کمال عقلی نیست برای ما محرز نشده است. همین عبارت کافی بود که حکم صادر شده با نقض قضات روبه‌رو و بار دیگر متهم درشعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی کیخا و با حضور یک مستشار محاکمه شد. در آغاز جلسه اولیای دم باردیگر برای متهم قصاص خواستند.پس از پایان جلسه نیز قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.



نظر شما