شناسهٔ خبر: 33631825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۴ هزار کانون فرهنگی و هنری فعال در مساجد کشور وجود دارد

خرم آباد - ایرنا - مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۲۴ هزار کانون فرهنگی و هنری فعال در مساجد کشور وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در سامانه سجا ثبت نام کرده اند همچنین بیش از ۷۰ درصد اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور زیر ۱۶ سال سن دارند.

وی افزود: بحث خانواده کودک و نوجوان در اولویت برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار دارد.

وی ادامه داد: ستاد اهتمام ویژه ای به فضای مجازی دارد و هم اکنون براساس اطلاعات ثبت شده ۴۶ میلیون نفر در شبکه های اجتماعی حضور دارند.

حجت الاسلام ارزانی بیان کرد: حضور کانون های فرهنگی هنری مساجد در عرصه مجازی و همچنین سامانه بچه های مسجد، فرصت رقابت سالم در بین کانون های فرهنگی هنری مساجد فراهم می شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال با توجه به خسارت های سیل لرستان، در استان لرستان هم شورای دهه کرامت با هدف اجرای برنامه بانشاط در مناطق سیل زده تشکیل شده است.

وی به برگزاری مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت افزود: مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت فردا به طور خاص در شهرستان سیل زده پلدختر برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی، از راه اندازی پایتخت فهما در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خبرداد و گفت: پایتخت فهما به معنی پایتخت فرهنگ و هنر مساجد است که در شب ولادت حضرت زهرا (س) معرفی خواهد شود.

وی ادامه داد: در این طرح کانون های فرهنگی هنری مساجد با بارگذاری فعالیت های خود در عرصه فرهنگ و هنر، با همدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در نهایت یک استان به عنوان پایتخت فهما کشور انتخاب و معرفی خواهد شد که پرچم دار هنر و فرهنگ مساجد کشور می شود.

حجت الاسلام ارزانی، با بیان اینکه امروز با شروع فعالیت اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد، طرح پایتخت فهما هم کلید خورده است، افزود: دراین سامانه نوع فعال بودن و موفقیت کانون ها سنجش می شود و با بررسی مجموع امتیازها یک کانون به عنوان کانون و شهر و استان برتر معرفی می شوند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین در ادامه با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان ها، بیان کرد: این شورا با محوریت ائمه جمعه، استانداران و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت خواهد کرد که در این شورا دستگاه های چون تبلیغات اسلامی، بسیج، اوقاف و امور خیریه، نهادهای فرهنگی عضویت دارند.

۳۲۱۰/۷۲۷۳

نظر شما