شناسهٔ خبر: 33605486 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

ظریف در اصفهان:

مرحله دوم اقدامات ایران در کاهش تعهدات برجامی از ۱۶ تیرماه آغاز می‌شود

وزیر امور خارجه با بیان اینکه مرحله دوم اقدامات ایران که به سران کشور‌ها و موگرینی اعلام شده خارج از برجام نیست، گفت: از ۱۶ تیرماه مرحله دوم اقدامات ایران آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ظهر امروز پس از نشستی با وزیر امور خارجه ترکیه در هتل عباسی اصفهان در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به نامه نگاری رییس جمهور روحانی با سران کشورها گفت: بنده نیز در نامه ای به خانم موگرینی اعلام کرده ام که مرحله اول اقدامات ما از 18 اردیبهشت و مرحله دوم از 16 تیرماه آغاز خواهد شد و البته این اقدامات خارج از برجام نخواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه رؤسای جمهور ایران و ترکیه باهم قرار گذاشته اند تا وزرای خارجه دو کشور هر دوسال یکبار با هم دیدار کرده و برای روابط راهبردی دو کشور برنامه ریزی کنند، خاطرنشان کرد: نخستین دیدار در اصفهان و امروز انجام شد.

ظریف از امضای یک توافق و سند همکاری دو ساله میان ایران و ترکیه در دیدار امروز خود با مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه خبر داد و تصریح کرد: این دیدار فرصتی شد برای گفت‌وگو در زمینه مسائل دوجانبه و بین المللی، همکاری های ایران و ترکیه در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، منطقه‌ای و بین المللی خواهد بود./1304/پ210/ق

نظر شما