شناسهٔ خبر: 33598687 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

اعزام کشتی جنگی هند به دریای عمان و خلیج فارس

صاحب‌خبر -

نیروی دریایی هند روز پنجشنبه اعلام کرد که برای اطمینان از حفظ امنیت و فعالیت کشتی های هندی که در منطقه رفت وآمد می کنند، کشتی های جنگی این کشور به دریای عمان و خلیج فارس اعزام شده اند.

به گزارش نشریه " نیوز ۱۸"، در بیانیه نیروی دریایی هند آمده است: دو کشتی جنگی موسوم به ای ان اس چنای و ای ان اس سوناینا برای انجام عملیات امنیت دریایی به خلیج فارس و دریای عمان اعزام شده‌اند. همچنین نظارت هوایی نیز توسط جنگنده‌های نیروی دریایی هند در منطقه انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا در ادامه بیانیه آمده است: مرکز ادغام اطلاعات در منطقه اقیانوس هند همچنین از نزدیک بر رفت و آمد کشتی‌ها در خلیج فارس نظارت می‌کند. این اقدام در نتیجه حوادث اخیر در منطقه و همچنین برای اطمینان از ادامه فعالیت کشتی‌های هند در دریای عمان و خلیج فارس انجام می‌شود.

نیروی دریایی هند تاکید کرد: متعهد به تأمین امنیت و تجارت دریایی و رفت و آمد کشتی‌های هندی در منطقه متعهد هستیم و به برقراری صلح و ثبات در منطقه اقیانوس هند کمک می‌کنیم.

پیش از این سازمان کل کشتیرانی هند به کشتی‌های این کشور که از تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان عبور می‌کنند هشدار داده بود که تمام احتیاط لازم را انجام داده و تمهیدات امنیتی را به کار گیرند.

در چند هفته گذشته چند حمله مشکوک به نفتکش‌های خارجی در منطقه خلیج فارس انجام شده است.

این درحالی است که بامداد پنجشنبه ۳۰ خرداد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی، حین تجاوز به حریم هوایی ایران خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در نخستین ساعات بامداد امروز یک فروند هواپیمای جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

برچسب‌ها:

نظر شما