شناسهٔ خبر: 33598201 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

مرگ عجیب چهره‌ موسیقی فرانسه

فیلیپ زدار یکی از چهره‌های صنعت موسیقی فرانسه بر اثر سقوط تصادفی از پنجره یک ساختمان مرتفع جان باخت.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

هالیوود ریپورتر گزارش داد فیلیپ زدار یکی از اعضای خانه موسیقی فرانسه بر اثر سقوط از یک پنجره درگذشت. وی ۵۰ ساله بود. تنها خبری که درباره این اتفاق منتشر شده از سوی مدیر برنامه‌های وی است که به گفتن این اکتفا کرده که وی با سقوط از پنجره یکی از طبقات بالای ساختمانی مرتفع در پاریس جان باخته است.

زدار که از دهه ۱۹۸۰ در صنعت موسیقی فعال بود در سال ۱۹۹۶ با همکاری هوبر بلانش-فرانکارد خانه موسیقی خود را با عنوان «کاسیوس» راه‌اندازی کردند.

فیلیپ زدار که در جنوب فرانسه بزرگ شده بود و از ابتدا شیفته موسیقی جَز بود، با همکاری جنبش «فرنچ تاچ» آلبوم تحسین شده «پانسول» را سال ۱۹۹۶ منتشر کرد که اکنون به عنوان یکی از نمونه‌های شاخص موسیقی فرانسه شناخته می‌شود.

وی از طریق «کاسیوس» در سال ۱۹۹۹ اولین آلبومش را با عنوان «ویرجین» منتشر کرد که در کشورهای دیگر هم با اقبال رو به رو شد. آلبوم دیگری که این خانه موسیقی تولید کرد در سال ۲۰۰۲ با عنوان «صدای خشونت» با حضور استیو ادواردز ساخته شد و جایگاه نخست بیلبورد را کسب کرد.

زدار با چهره‌های مشهوری چون فونیکس، کانیه، کت پاور و … کار کرده بود و جدیدترین آلبومی که این خانه موسیقی تهیه کرد، قرار بود جمعه (۲۱ ژوئن) منتشر شود.

گروه‌های مختلف موسیقی از کانادا تا استرالیا نسبت به فقدان زدار واکنش نشان دادند و از وی به دلیل موسیقی بسیار شگفت و تاثیرگذارش یاد کردند. گروه موسیقی الکترونیک اشتون شافل از استرالیا در تجلیل وی نوشت: این یک فقدان واقعاً تراژیک برای موسیقی است.

نظر شما