شناسهٔ خبر: 33596918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه اصفهان در دیدار با ظریف:

سفرایی انتخاب کنید که بیشترین دلبستگی به جمهوری اسلامی را دارند

اصفهان - امام جمعه اصفهان بر لزوم استفاده از نیروهای ارزشی و کارآمد به عنوان سفیر تاکید کرد و گفت: استفاده از نیروهای ارزشی زمینه ای برای معرفی بهتر ایران به دیگر کشورهای دنیاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: صداقت در رفتار و گفتار که از تأکیدهای دین مبین اسلام است می‌تواند بهترین سفیر برای معرفی نقاط قوت اسلام عزیز و جمهوری اسلامی ایران باشد همان گونه که در گذشته نیز مسلمانانی که با رفتار اسلامی با دیگر مردم جهان برخورد کرده بودند، زمینه گرویدن افراد زیادی به دین اسلام را فراهم کردند.

وی یکی از دلایل دشمنی مستکبرین با جمهوری اسلامی را نیز همین موضوع بیان کرد و افزود: وقتی غربی‌ها متوجه شدند که اسلام می‌تواند به عنوان یک دین کامل مقابل رفتارهای ضد بشری آنان بایستد عزمشان را جزم کردند تا از طریق وارد کردن اسلام آمریکایی، اسلام واقعی را تضعیف کنند و با پیروزی انقلاب اسلامی، چون رشته‌های آنها پنبه می‌شد، تمرکزشان را بر جمهوری اسلامی گذاشته و ۴۰ سال پی در پی و مداوم با ایران و مردم آن دشمنی کردند.

امام جمعه اصفهان بیان داشت: وزارت امور خارجه نقش بسیار مهمی دارد و می‌تواند با استفاده از نیروهای ارزشی که بیشترین دلبستگی به جمهوری اسلامی را دارند به عنوان سفیر، رایزن و یا کاردار، زمینه‌های رشد و توسعه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی را فراهم نموده و جمهوری اسلامی ایران را به خوبی به دنیا معرفی نماید.

وی افزود: وقتی یک ورزشکار مسلمان در زمان افطار در ماه مبارک رمضان، مقابل چشم میلیون‌ها بیننده در میانه یک مسابقه ورزشی روزه‌اش را باز می‌کند، پیام زیبای خداجویی را به تمام مخاطبین مخابره می‌کند و این خود به نوعی می‌تواند پیام صلح و دوستی و خداجویی به دیگر مردم باشد.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه در شرایط حساس کنونی باید رفتارهای سیاسی ما با درایت خاصی صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که رایزن‌های قوی اقتصادی نداریم و نمی‌توانیم بازار ایران را برای دیگر کشورها معرفی کنیم، در حالی که در بسیاری از کشورهای موفق دنیا با کمک رایزن‌های اقتصادی قوی بازار کشورها را شناسایی می‌کنند و بازار خودشان را نیز به آن کشور معرفی می‌کنند، در این صورت تعامل اقتصادی شکل می‌گیرد و بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.

طباطبایی نژاد بیان داشت: در ارگان تأثیرگذار و مهمی مانند وزارت امور خارجه سفارش پذیری می‌تواند یک تهدید جدی تلقی شود، هر چند این مسائل بسیار ساده است اما از حساسیت بالایی برخوردار است که باید به آن توجه ویژه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه گفت: دشمن تاکنون هر آنچه در توان داشته است را علیه ایران اسلامی به کار گرفته و به وضوح می‌توان گفت این وضعیت انتهای دشمنی‌های آنهاست و دیگر کاری از او بر نمی‌آید و این مبین همان جمله گهربار حضرت امام خمینی (ره) است که فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

طباطبایی نژاد به وعده الهی در قرآن مبنی بر پیروزی حق علیه باطل اشاره و افزود: بی شک وعده قرآن عملی است و همانطور که مقام معظم رهبری نیز با قدرت و قوت تاکید فرمودند، به زودی باید در تمام دنیا شاهد اضمحلال و نابودی صهیونیست‌ها و آمریکای جنایتکار باشیم و از چیزی هم در این مسیر نهراسیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: این قدرت را در دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری به خوبی دیدیم و ایشان با اقتدار هرچه تمام تر، ضمن اینکه احترام نخست وزیر ژاپن را در یک دیدار دیپلماتیک حفظ کردند، ولی هیمنه آمریکا را در هم شکستند؛ این دیدار می‌تواند یک دیدار تاریخی و عبرت‌آموز برای کشورهای منطقه باشد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: استقامت و تقوا دو اصلی است که خداوند در قرآن به آن تاکید کرده و از مسلمانان خواسته‌اند آن را جدی بگیرند تا همیشه در برابر ظلم و کفر پیروز باشند، امروز نیز استقامت مردم ایران نه تنها باعث شده تا آمریکا به عنوان سردمدار استکبار روز به روز تضعیف شود، بلکه باعث شده تا مردم یمن، سوریه و دیگر کشورهای آزاد منطقه نیز در برابر ظلم و کفر بایستند و غاصبین و ظالمین را به زانو در آورند.

طباطبایی نژاد با اشاره به ساقط کردن پهباد آمریکایی در خلیج فارس که بامداد امروز اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی و شکل گیری جبهه مقاومت، چه زمانی کشوری در منطقه می‌توانست مقابل آمریکا بایستد اما اکنون به تجهیزات نظامی آنها تیراندازی می‌شود و آن را ساقط می‌کند چون به وعده الهی ایمان داریم و از قدرت پوشالی آمریکا هراسی نداریم.

امام جمعه اصفهان حرکت در مسیر الهی را زمینه‌ای برای تحقق وعده‌های الهی دانست و گفت: خداوند وعده پیروزی داده است اما اگر کاری خلاف دستور الهی صورت گرفت بی شک خداوند نیز دست حمایت خود را از سر ما بر می‌دارد و از این رو است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند خروج از مسیر الهی از هر تهدید برای جمهوری اسلامی ایران خطرناک‌تر است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان همچنین به جایگاه بالای اصفهان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اشاره و افزود: برخی استقبال‌ها از مقامات و شخصیت‌ها قابل انتقاد است، به طور مثال درست نیست برای استقبال از وزرا و مقام‌های خارجی از بانوان با لباس‌های نامناسب استفاده کنیم زیرا مرام جمهوری اسلامی دینداری، مردانگی و ایستادگی استو

نظر شما