شناسهٔ خبر: 33596789 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: توسعه خطوط ریلی استان سمنان در اولویت باشد

سمنان- ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت اجرای طرح های توسعه ای راه آهن جمهوری اسلامی ایران با توجه به میزان ترددها در ایستگاه و خطوط ریلی در استان سمنان باشد.

صاحب‌خبر -

احمد همتی عصر پنجشنبه در آیین گرامیداشت هشتادمین سالگرد افتتاح ایستگاه راه آهن سمنان افزود: روزانه ۹۰ تا ۱۰۰ رام قطار از ایستگاه های استان عبور می کند و سمنان پرترددترین مسیر ریلی کشور است.
وی خاطر نشان کرد: روزانه هزاران مسافر داخلی و خارجی از خطوط ریلی سمنان عبور می کنند و باید کیفیت خدمات دهی در ایستگاه های راه آهن استان تقویت شود.
همتی ادامه داد: اگر بخواهیم فرهنگ استان و کشور را به مسافر معرفی کنیم باید خدمات و امکانات مطلوبی در بخش راه آهن بکار گرفته شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان اضافه کرد: افزایش سرعت قطار در خطوط ریلی سمنان به ۱۳۰ کیلومتر در ساعت خبر خوبی نیست و باید این سرعت با استفاده از فناوری افزایش بیشتری یاید.

وی افزود: اولویت اجرای طرح های توسعه ای راه آهن جمهوری اسلامی به دلیل تردد میلیونی باید در خطوط ریلی استان سمنان باشد.
همتی خاطر نشان کرد: برقی شدن قطار تهران-مشهد در سال های گذشته پیگیری شد اما به دلیل تحریم بخش هایی از آن اجرایی شد.
وی تصریح کرد: پرترددترین مسیر ریلی کشور در استان سمنان قرار دارد و باید کیفیت اداری و فنی ایستگاه مرکز استان افزایش یاید.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایستگاه راه آهن مرکز استان برای خدمات رسانی به مسافران ارتقا یابد و با پیگیری های انجام شده سازه زیرگذر تا پایان تیر پایان انجام می شود و پله برقی هم خریداری شده که تا چند ماه آینده این طرح ها به بهره برداری می رسد.
در این آیین جمعی از اقشار مردم و مسئولان استان سمنان حضور داشتند.
به طور متوسط در هر ۲۰ دقیقه یک رام قطار وارد ایستگاه راه آهن سمنان می شود و بیش از ۵۰۰ کیلومتر از خط اصلی مسیر ۹۲۶ کیلومتری تهران- مشهد زیر پوشش اداره کل راه آهن شمال شرق (۱) قرار دارد.
روزانه ۸۰ رام قطار از ایستگاه های راه آهن استان سمنان در حال رفت و آمد است؛ راه آهن سمنان در ۲۵ خرداد ۱۳۱۸ تاسیس شده است.

۷۴۰۸/‏۷۳۳۹

نظر شما