شناسهٔ خبر: 33596548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کلنگ ساخت دیواره حفاظتی رودخانه ناورود تالش به زمین زده شد

آستارا - ایرنا - کلنگ ساخت دیواره حفاظتی رودخانه ناورود در نزدیکی مزار شهدای گمنام بخش اسالم تالش، با هدف مقابله با طغیان آب و تخریب اراضی مجاور، به زمین زده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار تالش عصر پنجشنبه در آئین کلنگ زنی این طرح عمرانی گفت: نزدیکی گلزار شهدای گمنام و پل اصلی شهر اسالم به رودخانه، حساسیت کار را بالا برده و این طرح باید با جدیت و پیگیری لازم اجرا شود.

سید عیسی مهدوی افزود: مسئولان مختلف کشوری و استانی از خسارات سیلاب ها در تالش بازدید کرده بودند و گروه مشاوران طراح، هزینه احداث این دیوار حفاظتی را ۶۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده است.

وی اظهار کرد: برای اجرای این طرح، از ۱۲ میلیارد ریال اعتبار مبادله شده سال گذشته، یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال با تخصیص نهایی، تامین شده و برای این دیواره با ۲۱۳ متر امتداد، یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب گابیون (سنگ چین با پوشش آرماتور) ایجاد خواهد شد.

فرماندار تالش ادامه داد: این طرح عمرانی با سرعت عمل شهرداری اسالم، بدون وقفه اجرا و تکمیل و خطر طغیان رودخانه در بارش های زیاد رفع خواهد شد.

بخش اسالم با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت از مناطق گردشگرپذیر تالش است و بخشدار آن در پی بارش های شدید و احتمال طغیان رودخانه ناورود در فروردین ماه امسال، خطر آبگرفتگی محدوده گلزار سه شهید گمنام این بخش را گوشزد کرده بود.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

۷۱۰۶ / ‏‬ ۷۱۲۴/‏۲۰۰۷/‏

برچسب‌ها:

نظر شما