شناسهٔ خبر: 33595414 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۴ دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در کردستان فعالیت می کنند

سنندج - ایرنا - معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل کردستان گفت: نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۹۳ شروع به فعالیت کرد و در راستای الکترونیکی کردن خدمات قضایی تاکنون ۱۴ دفتر در استان راه اندازی و شروع به فعالیت کرده است.

صاحب‌خبر -

علی رشیدی روز پنجشنبه در آیین افتتاح نخستین دفتر خدمات الکترونیکی قضایی شهرستان بانه اظهار داشت: در یک هفته گذشته ۲ دفتر در سقز، ۲ دفتر در مریوان، یک دفتر در سروآباد، یک دفتر در حسن آباد یاسوکند و یک دفتر خدمات قضایی الکترونیکی در بانه راه اندازی شده است.

وی یکی از مهمترین مزایای فعالیت دفاتر خدمات الکترونیکی رفع اطاله داد رسی دانست و اظهار داشت: با توجه به برخی مشکلات در گذشته گاهی یک پرونده سه تا چهار سال طول می‌کشید تا به نتیجه برسد اما دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی زمان اطاله دادرسی را به حداقل می‌رسانند.

رشیدی افزود: یکی دیگر از مزایای این دفاتر صرفه جوی در زمان و هزینه است چون از دفاتر خدمات قضایی می‌توان دادخواست را به دیگر شهرستان ها ارسال کرد که این رضایتمندی شهروندان را به دنبال دارد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کردستان با بیان اینکه یکی از برنامه امسال ایجاد ۵۰ دفتر خدمات قضایی در سطح استان است، گفت: در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی زمینه برای اشتغال تعداد زیادی از جوانان و افراد جویای کار فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: هر دفتر به صورت مستقیم برای پنج نفر اشتغال ایجاد میکند که برای شهرستان بانه چهار دفتر پیش بینی شده است.

رشیدی تاکید کرد: تاکنون در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی کردستان ۳۱ هزار و ۵۷۳ مورد شکایت، ۱۸ هزار و ۶۰۲ مورد دادخواست شورای حل اختلاف، ۲۴ هزار ۳۳۴ مورد اظهارنامه، ۱۸ هزار و ۷۶۹ مورد دادخواست تجدید نظر، یک هزار و ۴۰۵ مورد دادخواست با مانع، ۴۹ هزار و ۸۶۷ مورد دادخواست بدوی، ۱۰۸ هزار و ۵۷ مورد ثبت نام سامانه ثنا ثبت شده است.

وی افزود: در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی ۱۴ خدمت ارائه می‌شود که با آغاز بکار این دفتر در بانه این خدمات تعریف شده دیگر در دادگستری ارائه نمی‌شود و باید مردم برای انجام کارهای خود به دفتر خدمات قضایی مراجعه کنند.

رشیدی اضافه کرد: ثبت دادخواست وقایع، دادخواست تجدید نظر خواهی، ثبت نام افراد در سامانه ثنا، ثبت دادخواست شورای حل اختلاف، ثبت دادخواست دیوان عدالت اداری، ثبت اعتراض ثالث حکمی، ثبت اعاله دادرسی، ثبت شکایت کیفری، ثبت اعتراض به قرار دادسرا، ثبت نظریه کارشناسی و ثبت لایحه رفع نقص از جمله خدمات دفاتر الکترونیکی قضایی است.

وی اظهار داشت: برخی از خدمات سازمان‌های تابعه قوه قضایی نیز در دفتر خدمات الکترونیکی قضایی انجام می‌شود.

رشیدی با بیان اینکه ۸۴ درصد اخطاریه‌ها و احظاریه ها به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شود، افزود: از مرداد ماه سال ۹۵ تاکنون ۳ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۹۰۹ مورد اخطاریه صادر شده که از این تعداد یک میلیون و ۵۲۸ هزار و ۳۱۴ مورد به صورت الکترونیکی انجام شده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کردستان تکریم ارباب رجوع را مهمترین وظیفه دفاتر خدمات قضایی دانست و گفت: بر کار دفاتر به صورت مستمر نظارت می‌کنیم و دوربین‌های نظارتی از مرکز قابل رویت است و به صورت فصلی نیز فعالیت‌های دفاتر بررسی می‌شود.

وی یادآور شد: قرار داد دفتر خدمات قضایی سه ساله است و اگر در دفاتر انتظارات ما ببربر آورده نشود قبل از سه سال هم مجوز آنها را باطل می‌کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بانه نیز گفت: با وجود همه فشارهای سیاسی و اقتصادی کشورهای قدرتمند، مردم ایران با ایستادگی و مقاومت همه تهدیدها و برنامه‌های دشمنان را به شکست منجر می‌کنند.

نژاد شهیدی افزود: در حوزه اشتغال و تولید نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها بویژه بانک و دستگاه‌های اجرایی در زمینه تسهیل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و هزینه کرد تسهیلات هستیم.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل افزایش ناهنجاری های اجتماعی در جامعه بیکاری است که در واقع منشاء بسیاری از آسیب‌هاست که انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها در این زمینه نهایت تلاش خود را بکار بگیرند.

شهیدی ادامه داد: در شهرستان بانه در حوزه اشتغال روستایی و صنعتی فعالیت‌های خوبی انجام شده و در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سرمایه گذاران و کارآفرینان زیادی متقاضی سرمایه گذاری هستند.

وی در بخش دیگری به فعالیت شرکت‌های هرمی اشاره کرد و گفت: جاذبه سودآوری بالا باعث شده بسیاری از شهروندان که بیشتر طبقه متوسط جامعه هستند به دام کلاهبرداران این شرکت‌ها گرفتار شوند.

دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی در کاهش زمان، هزینه نقش بسزایی دارد و خدمات با سرعت و دقت بیشتری به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

سامانه ثنا نیز امینت کاربران را تامین می‌کند و حریم خصوصی افراد حفظ می‌شود و سرعت در ابلاغ را بالا می‌برد.

شهرستان مرزی با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

۷۴۶۹/۹۱۰۲

برچسب‌ها:

نظر شما