شناسهٔ خبر: 33594967 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبـــار

صاحب‌خبر -


تمرین پرشور تراکتورسازان زیر نظر آقا مصطفی
دنیزلی: قول قهرمانی نداده‌ام

نخستین جلسه تمرینی تراکتورسازی زیر نظر مصطفی دنیزلی، سرمربی جدید و ترکیه‌ای این باشگاه با شور فراوان برگزار شد. با اینکه 3 ستاره سرخ‌های تبریزی یعنی اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی، در این تمرین غایب بودند اما قرارداد هر 3 آنها به قوت خود باقی است. تمرین دیروز تراکتورسازان با حضور فقط 8 نفر برگزار شد که بازیکنان جدید این تیم یعنی محمدرشید مظاهری، سعید مهری و محمدرضا خانزاده در آن حضور داشتند ولی دنیزلی، دوسانتوز مدافع برزیلی این باشگاه را نخواست  و از سران تراکتور خواست قرارداد وی را فسخ کنند. در همین جلسه از ساکت الهامی، یکی از دستیاران دنیزلی رونمایی شد و انتظار می‌رود که علی گول‌تکین، دستیار همیشگی دنیزلی نیز بزودی وارد تبریز شود. دیگر غایب عمده تمرین دیروز تراکتوری‌ها، رشید مظاهری بود که بتازگی از ذوب آهن به جمع تراکتوری‌ها آمده است. گفتنی است دنیزلی در مورد استقبال هواداران از او در فرودگاه تبریز به فارس گفت: «وقتی استقبال هواداران را دیدم، کاملا درک کردم که مردم تبریز به این تیم علاقه‌مند هستند. تنها نگرانی که اکنون دارم این است که تیم کامل نیست. با حاج صفی صحبت کردم و تا دوشنبه به او فرصت استراحت دادم. به باشگاه اعلام کرده‌ام به دژاگه و شجاعی هم بگویند تا دوشنبه می توانند استراحت کنند.» دنیزلی درباره اینکه هواداران تراکتورسازی از او توقع قهرمانی دارند، چنین واکنشی داد: «من قولی به باشگاه برای قهرمانی نداده‌ام اما گفته‌ام همه تلاشم برای رسیدن به قهرمانی است. من در این 3 روز فهمیده‌ام که کار راحت نیست و باید خیلی تلاش کرد.»

تاج: تاکنون چنین افتخاراتی در فوتبال نداشته‌ایم

رئیس فدراسیون فوتبال از عملکرد این رشته ورزشی در سال گذشته دفاع کرد.مهدی تاج در نشست مشترک وزیر ورزش و جوانان با رؤسای فدراسیون‌ها گفت: «فوتبال گستردگی بسیاری دارد و سالی ۵ تا ۶ هزار مسابقه فوتبال در کشور برگزار می کنیم که طبیعی است در برخی از آنها چالش و مشکلاتی به وجود آید. فوتبال دستاوردها و افتخارات زیادی در سال گذشته داشته است. چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب تاکنون چنین افتخاراتی در فوتبال نداشته‌ایم و این حرف نیست و با آمار به صورت مستند صحبت می کنیم.» او ادامه داد:«فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مبالغ زیادی از فیفا طلب دارند که اگر می‌توانستیم آنها را وصول کنیم، این قدر مشکل مالی وجود نداشت و باید فکری برای حل این مشکل شود.»

درگذشت پیشکسوت کشتی پس از ۱۴ ماه کما

بابک اسدی پیشکسوت کشتی ایران و استان لرستان پس از ۱۴ ماه قرار داشتن در کما، دار فانی را وداع گفت. او که ریاست انجمن کشتی ناشنوایان را نیز بر عهده داشت، اردیبهشت سال گذشته پس از برگزاری تمرین با تیم ملی کشتی ناشنوایان دچار حمله قلبی شد و در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد و تا لحظه فوت در کما بسر می‌برد.

گوچی به قبرس برمی گردد

رضا قوچان‌نژاد که از آپوئل نیکوزیای جدا شده بود و به صورت قرضی در اف سی سیدنی بازی می کرد، می خواهد به قبرس برگردد تا در اردوی پیش‌فصل این تیم حضور پیدا  کند. البته گوچی اعلام کرده که دوست دارد به فوتبال هلند بازگردد و در لیگ این کشور بازی کند.

بیانیه فیفا در لزوم حمایت از زنان

فیفا با انتشار بیانیه‌ای، با تأکید بر لزوم حفظ حقوق و جایگاه زنان در ورزشگاه‌های فوتبال، متذکر شد چنین حمایتی یک اصل اجتماعی و نیاز اخلاقی است و نباید کاری سیاسی برشمرده شود. در این بیانیه همچنین بر لزوم برابری جنسیتی در ورزش فوتبال و ساختارهای آن تأکید صورت گرفته است.

مردود شدن گل های حریفان مقابل ونزوئلا در کوپا

در پی تساوی بدون گل صبح چهارشنبه برزیل برابر ونزوئلا در کوپا امه ریکای 2019، نشریات برزیلی نوشتند داوران بیش از حد با ونزوئلا مهربانند زیرا 3 گل برزیلی‌ها طی این دیدار یکی پس از دیگری مردود شناخته شد. ونزوئلا که در دیدار اولش مقابل پرو نیز از دو گل حریف به دلیل مردود شناخته شدن آنها رهایی یافته بود، سه بار هم تسلیم فیرمینو، ژسوسی و کوتینیو، حمله‌وران معروف برزیلی شد اما داور هر سه بار دستش را بالا گرفت و آنها را مردود اعلام کرد. با این شرایط ونزوئلا با 2 تساوی بدون گل و بدون شکست، 2 امتیاز در کارنامه‌اش دارد.

مدال برنز ژیمناستیک قهرمانی آسیا ۲۰۱۵ به ایران داده شد

پس از پیگیری‌های فدراسیون ژیمناستیک مدال برنز هادی خناری نژاد در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۵ آسیا در هیروشیما به این ورزشکار و کاپیتان سابق تیم ملی رسید. هادی خناری نژاد در این مسابقات به مقام چهارم وسیله دارحلقه دست یافت که با مثبت اعلام شدن تست دوپینگ عزیزبیک ژیمناست قزاقستان و نفر سوم این مسابقات، مدال برنز به خناری نژاد تعلق گرفت.

تمجید کی‌روش از فوتبال قطر

«کارلوس کی‌روش»، سرمربی پرتغالی کلمبیا و سرمربی سابق ایران ساعاتی قبل از مسابقه این تیم برابر قطر در گروه دوم فوتبال جام ملت‌های امریکای جنوبی (کوپا آمه‌ریکا)، به تمجید از قطری‌ها پرداخت و گفت: «من به سبب 8 سال کارم در فوتبال ایران، قطر را به خوبی می‌شناسم و پیشرفت آنها چشمگیر بوده است. قطر تیم جوانی دارد و تساوی‌اش برابر پاراگوئه نشان داد از تجربه لازم هم بهره می‌گیرد.»

پلاتینی: بازداشتم ناراحت‌کننده‌ بود

«میشل پلاتینی» بازیکن و مربی سرشناس و فرانسوی اعلام کرد بازداشت شدن دو روز پیشش که به دلیل بازجویی از وی بابت اتهامات دست داشتنش در رشوه‌دهی قطری‌ها برای کسب میزبانی جام جهانی 2022 صورت گرفت، برای او بسیار ناراحت‌کننده بوده است. وی گفت: «بازپرس‌ها همان سؤالات قبلی را از من کردند و با وجود این، هر چه می‌دانستم، دوباره گفتم. هیچ چیز تازه‌ای در این ماجرا نبود.» «سپ بلاتر»، رئیس سوئیسی سابق فیفا نیز که چند سال پیش همسو با پلاتینی به اتهام اختلاس از مقامش خلع شد، گفت: «دستگیر شدن پلاتینی آن هم در خاک کشورش و زمانی که جام جهانی زنان جریان دارد، همگان را شوکه کرده است.»

فردوس غرب، به نام «حجازی» شد

با اعلام حجت نظری عضو کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران، بلوار فردوس غرب به نام مرحوم ناصر حجازی تغییر نام داد. بهناز شفیعی همسر مرحوم حجازی گفت: «از شهردار محترم و مسئولان در شهرداری و شورای شهر برای این اقدام که ادای احترام به ناصر حجازی بود، تشکر و قدردانی می کنم. امیدوارم اقداماتی از این دست همچنان ادامه داشته باشد و مسئولان از حالا به فکر پیشکسوتانی که در قید حیات هستند، باشند و با چنین اقداماتی از آنها تجلیل شود.»

ابراهیمی و یارانش در هلند اردو می‌زنند

 الاهلی قطر که امید ابراهیمی را در ترکیب خود دارد، اردوی پیش‌فصل خود را در هلند برپا خواهد کرد. این اردوی 20 روزه از 25 تیرماه برگزار خواهد شد.

نظر شما