شناسهٔ خبر: 33592207 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افشای نقش مشاور ولیعهد سعودی در گروگان گرفتن سعد حریری

بر اساس گزارش اخیر گزارشگر ویژه سازمان ملل، سعود القحطانی در موضوع به گروگان گرفته شدن نخست‌وزیر لبنان در عربستان نقش اساسی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون المنار، بر اساس گزارش اخیر اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، سعود القحطانی مشاور ولیعهد عربستان در موضوع به گروگان گرفته شدن سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان در عربستان نقش اساسی داشته است.

در گزارش اگنس کالامارد درباره جنایت قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی در کنسولگری عربستان در استانبول به نقش سعود القحطانی در به گروگان گرفته شدن سعد الحریری در سال ۲۰۱۷ در عربستان اشاره شده و آمده است، سعد الحریری شکنجه جسمی شده بود. او در زمان بازداشتش در هتل ریتز کارلتون ریاض مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

کالامارد در گزارشش افزود، القحطانی که از چهره‌های بسیار نزدیک به محمد بن سلمان است، یکی از دو نفری بود که از سعد حریری بازجویی کرده بودند ضمن اینکه این فرد، زمانی که سعد الحریری به ریاض فراخوانده شده بود او را تهدید کرده بود.

این گزارش برخورد با سعد الحریری را بسیار سختگیرانه، غیرانسانی و اهانت آمیز دانست و افزود، القحطانی سعد حریری را وادار کرده بود تا از سمت نخست‌وزیری لبنان استعفا کند. با استناد به اظهارات هشت مقام دیپلماتیک از عربستان، کشور‌های عربی و غربی، حریری در آن زمان هم مورد ضرب و شتم قرار گرفت و هم با فحاشی و اهانت‌های کلامی مواجه شد.

انتهای پیام/

نظر شما