شناسهٔ خبر: 33590089 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برای حضور در رقابت‌های آسیایی؛

تمرینات تیم ملی واترپلو جوانان

تمرینات تیم ملی واترپلو جوانان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا در استخر مجموعه ۹ دی در حال برگزاری است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سرمربی تیم ملی واترپلو جوانان درباره این اردو گفت: این اردوی ارزیابی و انتخابی با دعوت از ۲۵ نفر آغاز شده است و پس از ارزیابی اولیه، اردوی دیگری خواهیم داشت تا ۲۵ نفر دیگر را در اردویی سه روزه، ارزیابی کنیم.

مجید غلامی افزود: در مجموع، سه مرحله اردوی ارزیابی داریم و از مجموع این ۵۰ نفر دعوت شده، ۲۵ نفر برای اردوی اصلی انتخاب و در مراحل بعدی اردو نیز ۱۸ و در نهایت ۱۳ ملی پوش اصلی مشخص شوند.

وی درباره اردوی‌های تیم و بازی‌های تدارکاتی نیز گفت: پس از اردو‌های اولیه و انتخاب بازیکنان مورد نظر، ‏اردو‌های تیم نیز تا زمان اعزام به مسابقات برگزار می شود و به مرور که به زمان مسابقات نزدیک می‌شویم‏‏ و برای بازی‌های تدارکاتی نیز با تیم‌های داخلی و تیم‌های رده‌های بزرگسالان برنامه ریزی کردیم.

غلامی افزود: با دعوت از تیم‌های خارجی‏ سعی می‌کنیم بازی تدارکاتی دیگر در داخل کشور داشته باشیم تا بازیکنان، آمادگی بیشتری از نظر روحی و روانی برای رقابت‌های آسیایی داشته باشند.

مربی تیم ملی نیز با بیان این که تمرینات مختلفی را از نظر تکنیک، ‏ سرعت، حرکات و بدنسازی با ملی پوشان کار می‌کنیم، گفت: بیشتر هدف این است تا همه بازیکنان دعوت شده و حتی استعداد‌های کشف شده را در این اردو‌ها ارزیابی کنیم تا حقی از کسی ضایع نشود.

علی پیروزخواه افزود: رقبای سختی در بازی‌های آسیایی در پیش داریم و به علت مشکلاتی، چون کمبود خوابگاه، کمبود استخر و همزمانی امتحانات درسی بچه‌ها با تمرینات تیم ‏موجب شد تا اردوی‌های تیم ملی با چند ماه تاخیر آغاز شود.

وی ‏تاکید کرد: نمی‌توانستیم بازیکنان را به علت امتحانات درسی به اردو دعوت کنیم و علاوه بر این، موضوع کمبود خوابگاه و نداشتن مکانی برای اقامت دعوت شدگان باعث شد تا در دو نوبت بازیکنان را به اردوی ارزیابی دعوت کنیم.

پیروزخواه با بیان این که رقیبان آسیایی ماه هاست اردوی‌های آمادگی و تدارکاتی خودشان را آغاز کرده اند، گفت: ما نیز سعی می‌کنیم در این مدت باقی مانده، تمرینات منظمی داشته باشیم؛ هر چند رقبای قدرتمندی داریم، اما ناامید نیستیم و امیدواریم بتوانیم در مسابقات آسیایی هند، مقامی در خور شان ایران کسب کنیم.

مسابقات واترپلو قهرمانی جوانان آسیا ۲ تا ۱۱ مهر به میزبانی هند آغاز می‌شود.

نظر شما