شناسهٔ خبر: 33590066 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور مطرح کرد

شهرداری‌ها می‌توانند در رضایتمندی و نارضایتی مردم موثر باشند

نمایندگی کرمان

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه خاکریز اول برخورد با خواسته و انتظارات مردم، شهرداری و شوراهای شهر هستند، گفت: اگر حس اعتمادسازی در همه مجموعه‌ها را همراه با مردم داشته باشیم، کار شهرداری راحت‌تر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز در آئین افتتاحیه تقاطع غیر هم‌سطح شهید الله‌دادی (پل ابوذر) شهر کرمان گفت: شهرداری‌ها به عنوان نهادهای عمومی غیر دولتی علی‌رغم همه زحماتی که کشیده‌اند، اما به نقش شوراها و شهرداری‌ها در امنیت ملی کشور توجه لازم نشده است.

وی به نقش شهرداری‌ها در ایجاد امنیت ملی اشاره کرد و افزود: در کنار همه قدرت‌هایی که در سطح شهری به دنبال ارتقاء آنها هستیم، باید حس تعلق مردم به شهر و منطقه خود را افزایش دهیم؛ زیرا این حس باعث افزایش حس رقابت و صمیمیت، همدلی و انسجام و سرمایه اجتماعی شده و در نهایت ارتقای سرمایه اجتماعی باعث ارتقای امنیت اجتماعی و در نتیجه افزایش امنیت ملی خواهد شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تاکید کرد: خاکریز اول برخورد با خواسته و انتظارات مردم شهرداری و شوراهای شهر هستند، لذا اگر نارضایتی  مردم در این بخش را داشته باشیم، یقینا همه زحمات دولتمردان در استان و کشور بی‌نتیجه خواهد بود و اگر حس اعتمادسازی در همه مجموعه‌ها همراه با مردم داشته باشیم کار شهرداری راحت‌تر خواهد بود.

وی اعلام کرد: پاشینه آشیل ما مشکل اعتماد مردم و همراهی آنان است نه تهدیدات و تحریم‌ها و یاوه گویی‌های دشمنان. اکنون دشمن به دنبال آن است که با سیاست مردم را از مسئولین جدا و بین آنها شکاف ایجاد کند، بنابراین برای آنکه نشان دهیم که مسئولین کشوری دغدغه‌های مردمی را دارند نباید اعتماد عمومی کشور را خدشه‌دار کرد.

جمالی‌نژاد با یادآوری دوران دفاع مقدس و میزان توسعه شهرها در گذشته، عنوان کرد: در دهه ۶۰ بسیاری از زیرساخت‌ها در شهرهای کشور وجود نداشت، اما اعتماد مردمی داشتیم اما اکنون زیرساخت‌های زیادی داریم ولی متاسفانه اعتماد مردم در حال کم رنگ شدن است. بنابراین از مسئولین می‌خواهم آشتی مردم با شهرداری و شوراها و ... را پیگیری کنید.

وی با بیان این مطلب که شهرداری‌ها می‌توانند در رضایتمندی و نارضایتی مردم موثر باشند، در ادامه با مقایسه میزان بودجه شهرداری‌ها و معاونت‌های عمرانی کل کشور گفت: بودجه عمرانی کل کشور ۶۶ هزار میلیارد تومان و کل بودجه شهرداری‌ها ۶۵ هزار میلیارد تومان است که نشان می‌دهد نیازمند حضور قوی بخش خصوصی در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هستیم.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر لزوم ایجاد جهش تاکید کرد و گفت: جهش نیاز به همدلی و امنیت دارد و اگر با یکدیگر درگیر باشیم هرگز جهشی اتفاق نخواهد افتد و لذا از همه مسئولین درخواست داریم که با یکدیگر همدل و همراه باشند.
انتهای پیام

نظر شما