شناسهٔ خبر: 33590029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من|تعادل قیمت‌ میوه در بازار یاسوج با افزایش چشمگیر تعداد میوه‌فروشان

اکنون با افزایش تعداد میوه‌فروشی‌ها در سطح شهر خوشبختانه رقابتی بین آن‌ها ایجاد شده که تا اندازه‌ای بازار میوه را متعادل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ نظارت بر بازار استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلی است که هر چه مردم و رسانه‌ها فریاد می‌زنند گوش کسی برای رفع این مشکل بدهکار نیست و همچنان شاهد قیمت‌های چندگانه در بازار استان و به خصوص شهر یاسوج هستیم.

در سال‌های اخیر یکی از مشکلاتی که در شهر یاسوج نمود زیادی پیدا کرده بود و موجب بروز مشکلات حاد چه در بحث ترافیک و چه آسیب‌های اجتماعی شد موضوع وانت‌بارهای دوره‌گرد میوه‌فروش بود که همه خیابان‌های شهر یاسوج را احاطه کرده بودند و دیگر خیابان‌ها و مردم مجالی برای نفس کشیدن نداشتند.

با پاک شدن خیابان‌های شهر یاسوج از وانت‌های دوره‌گرد این روزها شاهد افزایش بی‌حد و مرز مغازه‌های میوه‌فروشی در سطح شهر یاسوج هستیم به نحوی که بیشترین صنف اگر اشتباه نکرده باشیم در حال حاضر میوه‌فروشان هستند.

قیمت‌ها نیز در میوه‌فروشی‌ها متفاوت است و به همین خاطر یکی از سوژه‌های سامانه فارس من که مردم خواستار پی‌گیری آن بوده‌‌اند با عنوان «قیمت‌ های متفاوت میوه فروشی های بلوار قرنی یاسوج» است که مردم گفته‌‌اند این روزها بلوار شهید قرنی یاسوج با فاصله‌های بسیار کم میوه فروشی‌هایی وجود داره که قیمت میوه و تره بار میوه فروشی‌ها متفاوت است هر کس هر قیمتی دوست داره میوه خود را عرضه می‌کند آیا در این زمینه نباید نظارتی شود.

به سراغ برخی از این میوه‌فروشی‌ها رفتیم تا دلیل قیمت‌های متفاوت را از آن‌ها سؤال کنیم.

علی اسفندیاری به خبرنگار ما گفت که بعد از جمع شدن وانت‌های دوره‌گرد از سطح خیابان‌ها اکنون شاهدیم که میوه‌فروشی‌ها به صورت متمرکز و در مغازه‌ها فعالیت خود را بیش از گذشته آغاز کرده‌اند و اگر تا پیش از این در سطح شهر یاسوج تنها به اندازه انگشتان دو دست میوه‌فروشی بود اما امروز از مرز 100 مغازه میوه‌فروشی هم گذشته و همه به دنبال جذب مشتری هستند.

رحمانی‌فر یکی دیگر از میوه‌فروشان شهر یاسوج در بلوار قرنی این شهر به خبرنگار ما گفت که خوشبختانه با زیاد شدن تعداد همکاران ما رقابتی در عرضه میوه با کیفیت و البته با قیمت کمتر به وجود آمده و نمی‌توان گفت که قیمت‌های میوه در شهر یاسوج خوب نیست.

وی گفت: شاهدیم که هر مغازه میوه‌فروشی با رعایت حال مشتری به دنبال جذب آن‌هاست و اگر هم تفاوت قیمت وجود داشته باشد رو به پایین است و شاید که برای ما فروشندگان منفعت چندانی نداشته باشد اما برای مشتریان و متقاضیان بازار میوه بهتر شده است.

یکی از مشتریان میوه‌فروشی.... در بلوار قرنی یاسوج با بیان این که قیمت میوه و تره‌بار متاسفانه با افزایش قیمت‌ها از سال گذشته تاکنون افزایش چشمگیری داشته است اظهار کرد: هر چند که چشم امید ما مردم محروم و مستضعف به وانت‌های دوره‌گردی بود که ارزان‌تر می‌فروختند اما اکنون هم با زیاد شدن تعداد میوه‌فروشی‌ها در سطح شهر خوشبختانه رقابتی بین آن‌ها ایجاد شده که تا اندازه‌ای بازار میوه را متعادل کرده است.

انتهای پیام/2571/ق

نظر شما